חדשות בארץ

תיעוד: כך חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

התיעוד, שפורסם על ידי המשטרה, מציג את המבצע שניהלו לוחמי הימ"מ בחודש שעבר לאיתורו של אשרף נעאלווה, המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

המשטרה פרסמה היום (רביעי) תיעוד של המבצע שניהל הימ"מ – היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול –  לאיתורו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע לפני כשלושה וחצי חודשים את הפיגוע בברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. התיעוד צולם מעמדת תצפית על בניין בו שהה המחבל וממצלמת קסדה של אחד הלוחמים.

בתום מצוד ארוך, שכלל פעילות מודיעינית ומבצעית נרחבת, הגיעו כוחות הימ"מ בלילה שבין ה- 12 ל- 13 בדצמבר – בהכוונת השב"כ ובשיתוף כוחות צה"ל – לבניין במחנה הפליטים עסכר בשכם, שבאחת מדירותיו הסתתר המחבל. הלוחמים ביצעו סריקות נרחבות כדי לאתר את הבית בו חשדו שהמחבל נמצא. הם פרצו לבית תוך שליחת הכלב רמבו לסריקות, במהלכן נורה הכלב מספר יריות. הלוחמים שפשטו על הבית איתרו את המחבל וניהלו מולו קרב יריות ולחימה, בסיומה הוא נהרג מאש הימ"מ כשהוא חמוש בנשקו. במשטרה מציינים כי הכלב רמבו פונה לטיפול רפואי וכעת נמצא בשיקום ביחידה.

(צילום: דוברות המשטרה)

המבצע ללכידתו של נעאלווה יצא לדרך זמן קצר לאחר שלוחמי הימ"מ איתרו את המחבל סאלח ברגותי, שביצע מספר ימים קודם לכן את פיגוע הירי בכניסה ליישוב עופרה. בפיגוע נפצעו שבעה בני אדם, ביניהם שירה איש-רן שהייתה בשבוע ה- 30 להריונה. הרופאים נאלצו לבצע ניתוח חירום וליילד את התינוק, אך הוא נפטר כעבור שלושה ימים.

במהלך הניסיון לעוצרו, ניסה המחבל לדרוס את הלוחמים, שהשיבו לעברו בירי. הוא נפצע קשה ולאחר מכן נקבע מותו.

תגיות:ימ"מהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה