חדשות בארץ

מאסרו של באסל גטאס לא יקוצר: "לא הביע כל חרטה"

חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת בל"ד, שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, עתר לבג"ץ בבקשה להשתלב בתוכנית שיקום שתאפשר לו לקבל שחרור מוקדם מהכלא. בתשובת המדינה לעתירה נאמר כי גטאס, המשויך לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין", לא שינה את תפיסתו האידיאולוגית

גטאס (צילום: יהודה פרץ, פלאש 90)גטאס (צילום: יהודה פרץ, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת לשעבר, באסל גטאס (בל"ד), לא יזכה לשחרור מוקדם מהכלא על התנהגות טובה וימשיך לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו עד סופו בחודש מאי. כך עולה מעמדת המדינה כפי שהוצגה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

לפני כחודשיים דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של גטאס לשחרור מוקדם בנימוק כי הוא "מתקשה להביע חרטה באופן מילולי ובכנות על המעשים שבהם הודה". הוועדה הדגישה כי העבירות שעבר חבר הכנסת לשעבר חמורות ביותר, והוסיפה כי הוא לא השתלב בתוכניות טיפוליות ושיקומיות המתנהלות בתוך בית הכלא. עם זאת, בהחלטה צוין כי במידה והוא ישולב בהליך טיפולי, ניתן יהיה לשקול שוב את שחרורו המוקדם "במסגרת טיפול בקהילה".

על פי הדיווח ב"ישראל היום", שירות בתי הסוהר סירב לאפשר לגטאס להצטרף לתוכנית שיקום, וחבר הכנסת לשעבר עתר לבג"ץ נגד ההחלטה. בתשובת המדינה לעתירה נאמר כי גטאס - המוגדר כאסיר ביטחוני המשתייך לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" - "לא הביע כל חרטה, כל תובנה, או כל שינוי בתפיסתו האידיאולוגית העומדת בבסיס שיוכו לארגון הטרור והרשעתו בעבירות ביטחון של סיוע לארגון טרור".

כזכור, גטאס נידון במרץ 2017 – במסגרת עסקת טיעון – לשנתיים מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים וחומרים כתובים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. במסגרת עסקת הטיעון, הוא התפטר מן הכנסת. העונש שנגזר עליו כלל גם 18 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 120 אלף שקלים, וקביעה כי יש קלון במעשיו. גטאס החל לרצות את עונשו ביולי 2017.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב אתמול על בקשתו של גטאס מבית המשפט לאפשר לו להיכנס לתוכנית שיקום ולהשתחרר מוקדם יותר מהכלא. ארדן אמר כי מבחינתו המושג "תוכנית שיקום" אינו נוגע למחבלים: "אין שום תוכנית טיפול למי שתומך באידיאולוגיה של רצח ופגיעה ביהודים".

 

תגיות:באסל גטאסשב"סגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה