חדשות בארץ

בתגובה לירי הצלף: חיל האוויר תקף מחנה צבאי של החמאס

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור של החמאס בצפון רצועת עזה, וזאת בתגובה לירי הצלף הפלסטיני לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה

תקיפה ישראלית ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תקיפה ישראלית ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש (שלישי) מספר יעדי טרור ברצועת עזה, וזאת בתגובה להסלמה הפלסטינית על גדר המערכת, שכללה שתי תקריות ירי מהרצועה לעבר כוחות צה"ל. דובר צה"ל מסר כי המטרות שהותקפו היו במחנה צבאי של החמאס בצפון הרצועה.

בתקרית שהתרחשה אתמול בשעות הבוקר, נורו יריות לעבר סיור של כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב החיילים. טנק צה"ל תקף בתגובה עמדת תצפית של החמאס. לפנות ערב פתח צלף פלסטיני באש לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה ופגע בקסדתו של קצין צה"ל – מפקד פלוגה בצנחנים. בחסדי שמיים, הכדור לא חדר את הקסדה והקצין נפצע באורח קל. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע ושוחרר כעבור מספר שעות לביתו. בתגובה לירי, תקף טנק של צה"ל עמדת תצפית סמוכה של החמאס. מקורות פלסטיניים דיווחו כי פעיל הזרוע הצבאית של החמאס נהרג בתקיפה וארבעה נוספים נפצעו, אחד מהם קשה. בתקרית נוספת, התקרבו חמישה חשודים לגדר המערכת בדרום הרצועה. שניים מהם חדרו לשטח ישראל אך חזרו מיד לשטח הרצועה.

בעקבות ההסלמה הפלסטינית, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא שוב את העברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לעזה. גורם מדיני מסר כי נתניהו קיבל את ההחלטה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון. מדובר בהקפאה שנייה של הכסף, לאחר שבתחילת החודש מנעה ישראל את הכנסתו לרצועה בעקבות ההסלמה בגבול.

בתגובה לתקיפות הישראליות, הוציא החמאס הודעה לתקשורת בה נאמר: "ישראל נושאת באחריות המלאה לתוצאות ההסלמה וההתקפות המתמשכות על עמנו. ההתנגדות לא תאפשר להשתמש בדם של עמנו כדלק במערכת הבחירות של הכיבוש. להתנגדות יש הרצון והאמצעים להגן על הדם ועל האינטרסים של עמנו".

מקורות פלסטיניים מדווחים כי הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור טרם התכנסו להתייעצות שהייתה אמורה להתקיים הלילה כדי לבחון האם וכיצד להגיב על המתקפות הישראליות ברצועה. כמו במקרים קודמים, מצרים כבר נכנסה לתמונה ומנסה לתווך בין הצדדים כדי למנוע גלישה לעימות נרחב בהרבה.

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה