חדשות יהדות

מרוקו: כינוס חגיגי לציון 60 שנות פעילות של שליח חב"ד בקזבלנקה

רבנים, שלוחי חב"ד, בני משפחה ותלמידים מובהקים הגיעו לקזבלנקה כדי להעלות על נס 60 שנות פעילות ברוכה במרוקו של הרב שלום איידלמן ורעייתו

הרב איידלמן (מימין), ברדוגו ואברג’יל (קרדיט: הרב שניאור זלמן ברגר)הרב איידלמן (מימין), ברדוגו ואברג’יל (קרדיט: הרב שניאור זלמן ברגר)
אא

הרב שלום איידלמן, שלוח חב"ד במרוקו, מציין השנה 60 שנה לפעילותו במדינה הצפון-אפריקנית. רבנים, שלוחי חב"ד, בני משפחה ותלמידים מובהקים של הרב איידלמן הגיעו לקזבלנקה כדי לחגוג את התאריך העגול באירוע הצדעה.

הרב איידלמן ורעייתו, הרבנית גיטל, יצאו בשנת תשי"ט לקזבנלקה, זמן קצר לאחר חתונתם, על פי הוראתו של הרבי מליובאוויטש, ומאז הם פועלים בה ללא הפסק. ממקום מושבו בקזבלנקה, השפיע הרב איידלמן על החיים היהודיים ברחבי מרוקו. הוא עמד בראשות ישיבת חב"ד בקזבלנקה, ואחד מתלמידיו החשובים הוא רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה עמאר.

במקביל לאירוע שאורגן לכבודו של הרב איידלמן, הוחלט גם להכניס ספר תורה על שמו של הרב שלמה מטוסוב זצ"ל, השליח החבד"י הראשון במרוקו. הרב עמאר, שנבצר ממנו להגיע באופן אישי ולהשתתף באירוע לכבודו של הרב איידלמן, שלח מכתב ברכה מרגש למארגני הכינוס החגיגי, בו העלה על נס את פעולותיהם של הרב מטוסוב זצ"ל והרב איידלמן יבלט"א: "עשו גדולות ונצורות, ורבים השיבו מהשכלה ריקה מרוחניות וקירבו אותם לתורה וליראת שמיים בדרך החסידות בהנהגת הרבי זיע"א"

"אני הקטן מברככם על היוזמה הקדושה הזאת, שיש בה חיזוק ועידוד עצום ורב לבני הקהילה שנותרה בגולה", הוסיף הרב עמאר.

סרג' ברדוגו, נשיא הקהילה היהודית המשמש כשגרירו של מלך מרוקו לנושאים מיוחדים, סיפר בכנס על יציאת שלוחי הרבי מליובאוויטש למרוקו. הוא שיבח את הרב איידלמן על שבזכותו גדל דור חדש של רבנים ודיינים.

בתום הנאום, העניקו ברדוגו ומשה אברג'יל – אחד ממארגני החגיגה – אות הוקרה מיוחד לרב ולרבנית איידלמן בשם הקהילה. בנוסף, הוענקה לרב מתנה מיוחדת בשם המארגנים – מעמד עשוי זכוכית בצורת שער בסגנון מרוקאי והמספר 60, בשילוב תמונות הממחישות את פעילותם של הרב והרבנית, לצד תמונתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל וברכתו היוחדת לקראת יציאתו של הרב איידלמן לשליחות במרוקו לפני שישים שנה. הרב איידלמן והרב שניאור זלמן ברגר, מחבר הספר "תולדות חב"ד במרוקו", העניקו לנשיא הקהילה, את הספר-אלבום, הכולל תיעוד ייחודי מפעילותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש במרוקו והקשרים שלהם עם רבני ומנהיגי יהדות מרוקו.

תגיות:מרוקוחב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה