חדשות בארץ

סקר חדש: כתב אישום נגד נתניהו יוריד את הליכוד ל- 25 מנדטים

על פי הסקר, אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה באשמת שוחד - הליכוד יאבד 4 מנדטים

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר בחירות חדש, שפורסם הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל, בדק כיצד תשפיע הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על חלוקת המנדטים בין המפלגות השונות.

מנו גבע ומינה צמח ממכון "מדגם", שערכו את הסקר, שאלו תחילה את משתתפיו לאיזו מפלגה היו מצביעים אילו הבחירות היו נערכות היום, מבלי שהוגש כתב אישום. מהתוצאות עולה כי הליכוד בראשות נתניהו היה מקבל 29 מנדטים – ירידה של 3 מנדטים לעומת הסקר הקודם של "מדגם" שנערך בשבוע שעבר. מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ נשארת עם 13 מנדטים, ויש עתיד של יאיר לפיד יורדת במנדט ל- 13. מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי מתייצבת על 9 מנדטים, והימין החדש של בנט ושקד יורד במנדט אחד ל- 7. יהדות התורה נשארת עם 7 מנדטים, וגם ש"ס יציבה עם 6 מנדטים. המפלגות הערביות תע"ל והרשימה המשותפת – כל אחת עם 6 מנדטים, ללא שינוי מהסקר הקודם. ישראל ביתנו יורדת במנדט ל- 5, גשר של אורלי לוי-אבקסיס וכולנו של משה כחלון עולות כל אחת במנדט – ל- 5, ומרצ שומרת על 5 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם. הבית היהודי עובר בסקר החדש את אחוז החסימה ומקבל 4 מנדטים, אך התנועה של ציפי לבני ותל"ם של משה יעלון ממשיכות לדשדש ונותרות מחוץ לכנסת.

בהמשך נשאלו משתתפי הסקר למי יצביעו אם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יחליט על הגשת כתב אישום באשמת שוחד נגד ראש הממשלה. התוצאות מלמדות כי במקרה זה הליכוד יצנח ל- 25 מנדטים. את 4 המנדטים שהליכוד יאבד יחלקו ביניהם חוסן לישראל, יש עתיד, כולנו וישראל ביתנו – כל אחת תוסיף לעצמה מנדט אחד. במספרי המנדטים של שאר המפלגות לא יחול שינוי.

כזכור, עורכי דינו של ראש הממשלה נפגשו אתמול עם מנדלבליט, במטרה לשכנעו שלא להודיע לפני הבחירות על הגשת כתב אישום נגד נתניהו. בתום הפגישה מסר ראש צוות ההגנה, עורך הדין נבות תל-צור, את ההצהרה הבאה: "צוות הפרקליטים של ראש הממשלה הגיע היום לפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה בליווי שני שופטים בכירים בדימוס, השופט עודד מודריק והשופט ספי אלון. אני לא אכנס לתוכן הפגישה. אני רק יכול לומר שאנחנו פועלים להבטיח לראש הממשלה, העומד בפני בחירות, משחק הוגן".

תגיות:סקרבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה