חדשות בארץ

כולנו השיקה את הקמפיין: "כחלון – היחיד שאכפת לו"

על רקע הידרדרותה של המפלגה בסקרים ועזיבתם של ארבעה חברי כנסת, השיק שר האוצר את מסע הבחירות שלו

כחלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)כחלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר האוצר משה כחלון השיק היום (שני) את מסע הבחירות של מפלגת "כולנו" לכנסת ה- 21.

בסרטון שהעלתה המפלגה לרשת, נחשפה הסיסמה "רק כחלון – היחיד שאכפת לו" שתלווה את הקמפיין. כחלון מפרט בסרטון את הישגיו כשר אוצר במהלך הקדנציה הנוכחית, ובראשם – לדבריו – המאבק שניהל להורדת מחירי הדיור. "כולם ידעו שמחירי הדיור זינקו במשך עשור עוד לפני שהורדנו אותם", טען שר האוצר והוסיף: "כולם ידעו ששכר מינימום של 4,000 שקלים זה שכר רעב – לאף אחד לא היה אכפת עד שהעלינו את זה ל- 5,300 שקלים. כולם ידעו שמשפחה ממעמד הביניים לא מסוגלת לגמור את החודש, עד שאנחנו השקנו את התכנית נטו משפחה".

"למה הם לא נגעו בזה? מה, הם לא ידעו את מה שאנחנו ידענו? פשוט לא עניין אותם, לא בראש שלהם", ציין כחלון. הוא סיכם את דבריו באומרו: "אני אספר לכם משהו – רק התחלנו".

הבטחתו של כחלון להמשיך בפעילותו גם בכנסת הבאה נראית בשלב זה כתלויה על בלימה, לאור מצבו הלא פשוט בסקרים, שמעניקים ל"כולנו" בין 5 ל- 6 מנדטים – לעומת עשרת המושבים שהיו לה בכנסת היוצאת. בסקר של מכון "מדגם", שנערך עבור חברת החדשות ופורסם ביום רביעי שעבר, זכתה מפלגתו של כחלון לנתון בלתי מחמיא בעליל – 4 מנדטים בלבד – המקרב אותה עוד יותר לאזור הסכנה של מתחת לאחוז החסימה.

להידרדרותה של "כולנו" בסקרים יש להוסיף את נטישתם ההדרגתית של חברי הכנסת שלה, המעידה אולי יותר מכל על מצבה העגום. השר יואב גלנט פרש בסוף החודש שעבר מהמפלגה והצטרף באופן רשמי לליכוד, לאחר כשנתיים בהן 'חרש את השטח' לקראת הפריימריז במפלגת השלטון. בנוסף לגלנט, הודיע חבר הכנסת אלי אלאלוף כי הוא עוזב את המפלגה ופורש מהחיים הפוליטיים. פורש נוסף מהמפלגה הינו מייקל אורן, שכיהן בקדנציה האחרונה כסגן שר במשרד ראש הממשלה. בניגוד לאלאלוף, אורן לא הודיע על פרישתו מפוליטיקה, ועל פי ההערכות הוא עשוי להצטרף לליכוד, ואולי אף לקבל מראש הממשלה נתניהו כניסה חלקה לרשימה לכנסת באמצעות שריון. בתחילת החודש הודיעה גם חברת הכנסת רחל עזריה על פרישתה מ"כולנו" ונימקה זאת בטענה כי המפלגה "זזה ימינה". עזריה טרם החליטה על המשך דרכה הפוליטית.

תגיות:משה כחלוןכולנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה