חדשות בארץ

מרים פרץ על סערת הבחירות: "כואב לי שאנו לא יכולים לנהל שיח בלי עלבונות"

כלת פרס ישראל, ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, קראה לרסן את השיח הפוליטי והציבורי: "המלים יכולות לבנות עולם ויכולות להרוס עולם"

מרים פרץ על רקע בניין הכנסת (תמונות: הדס פרוש, פלאש 90)מרים פרץ על רקע בניין הכנסת (תמונות: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מרים פרץ, כלת פרס ישראל ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, השמיעה היום (חמישי) דברים נוקבים על השיח הציבורי והפוליטי בישראל, ההופך בימים אלו למתלהם יותר ויותר, על רקע מערכת הבחירות לכנסת.

"כואב לי על העם שלי, על המדינה ועל הבית שלי", פתחה פרץ את דבריה בראיון לתוכניתם של ירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל. "כואב לי מאוד שאנחנו לא יכולים לנהל שיח ולנהל דמוקרטיה עם הבעת דעות, עם כל המגוון, בלי לפגוע. מותר לומר דברי ביקורת, ביקורת היא דבר הכרחי. אבל הפכנו ביקורות לעלבונות".

פרץ יצאה נגד התרת הרסן שבאה לידי ביטוי במתקפות קשות נגד הפוליטיקאים: "אסור לנו לשכוח שכל האנשים האלה עזבו המון דברים ובחרו ללכת לפוליטיקה. אסור לצבוע את כולם כלא מוסריים. ואם מישהו אומר מלה שלא מתאימה שלא מתאימה – איך שכחתי את עברו?". היא הדגימה זאת בביקורת שהוטחה השבוע בבני גנץ בעקבות התבטאותו בעד תיקון חוק הלאום: "אמר מה שאמר על חוק הלאום. מה קרה לנו? שכחנו שהאדם הזה הקריב את חייו למעננו? האם כל אדם שאומר מלה – נשפוט אותו רק עליה ולא נזכור לו את חסד נעוריו?".

"השבוע שאל אותי קצין בצה"ל: 'אני עומד לסיים את השירות ומתלבט אם ללכת לפוליטיקה – זה רע, נורא ומושחת'. ואני אומרת: איפה טעינו בחינוך שפוליטיקה נתפסת כמשהו מושחת? האם אנחנו לא רוצים שתהיה פה הנהגה צעירה של נוער? למה צריך להראות שהכל מושחת?".

"כולנו רוצים את השלום. אין פה אחד שרוצה יותר. המלים שמאל וימין הפכו למלות גנאי. גם אין מחילה אחד לשני. קצת רגישות אנושית. אפילו אלוקים סולח. נעשינו חורצי דין".

פרץ הוסיפה כי אין לשמוח בנפילתו של אף אחד, כי "יש טעויות ואנשים טועים". לדבריה, "יש משמעות למלים. המלים יכולות לבנות עולם ויכולות להרוס עולם. ברור לנו מי אנחנו רוצים שינהיג אותנו. הרי אין פה אחד במדינה שאינו רואה לנגד עיניו את המשפט היפה בתהילים – "מי יעלה בהר ה' – נקי כפיים ובר לבב'. אנחנו כן רוצים שההנהגה שלנו, שכל המובילים, שהפוליטיקאים שלנו גם ישלטו בפה שלהם וגם יחזקו אותנו".

"משהו קרה לנו", אמרה פרץ בכאב, "אולי אנחנו לא חשים יותר מדי מחוברים לבית שלנו"

פרץ הפכה לאחרונה לדמות מחוזרת על ידי מפלגות רבות, שהציעו לה להיכנס לפוליטיקה ולהצטרף אליהן. על כך אמרה בראיון כי "כל אדם צריך לדעת מהי הפלטפורמה שבה הוא יכול לגעת ולהשפיע. אני לא אדם שבנוי לפוליטיקה".

בתשובה להצעת אחד המראיינים כי פרץ תכנס בביתה 'פסגה' עם כל ראשי המפלגות, היא הגיבה בחיוך: "זה רעיון נהדר. אני מוכנה להכין להם קוסקוס וקציצות מרוקאיות טובות. צריכים את הישיבה הזו מסביב לשולחן, צריכים עיניים שיראו עיניים וכאב שיפגוש כאב. צריכים עוד לדעת דבר אחד: לכולנו יש מכנה משותף. אין מישהו שאוהב יותר או פחות. כולנו רוצים בשגשוגה של המדינה. כולנו רוצים מה שהתפללתי השבוע לרמטכ"ל החדש – שלא ייכנס לבית בארץ הזו ויודיע על נפילת הבן".

פרץ סיימה את דבריה באומרה: "שנראה במעלתם של חברינו ולא בחסרונם".

תגיות:מרים פרץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה