חדשות בארץ

אמו השכולה של הלוחם שטבע בנחל חילזון: איך לא למדו מהאסון בנחל צפית?

האם השכולה של לוחם הצנחנים שטבע למוות במהלך אימון ניווט בנחל חילזון קוראת למפקדים לשמור על החיילים ומבקשת: "תצאו לפעילויות אבל דבר ראשון תבדקו את מזג האוויר"

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

אתמול (שלישי) קמו בני משפחת יוספי מהשבעה על בנם, אביתר יוספי ז"ל, לוחם צנחנים בן 20, שטבע למוות בנחל חילזון באזור הגליל העליון.

דריה יוספי, אמו של אביתר, ממשיכה לתהות בתסכול ובכאב: "איך במזג אוויר כזה מוציאים חיילים לניווט?". לדבריה, המפקדים מיאנו להקשיב להתרעות ההורים המודאגים "והמפקדים פשוט לא התייחסו". במהלך השבעה, כאשר הגיעו בכירי הפיקוד לנחם את המשפחה האבלה, הטיחו בפניהם בני המשפחה טענות קשות על התעלמותם של המפקדים מהסכנות הטמונות בקיום אימון במזג אוויר שכזה ועל אי הפקת הלקחים מניסיון העבר, לגביו משתוממת דריה: "אני אומרת לך שאם הנחל סוער, ברור שיהיו תוצאות לא טובות. רק לפני תשעה חודשים מתו עשרה צעירים בנחל צפית, אנשים לא לומדים מזה?".

לדבריה של דריה, חבריו של אביתר הונחו על ידי המפקדים שלהם לשמור על סודיות ולא לספר על שהתרחש בניווט בנחל, התנהלות שבסופו של דבר הובילה למותו של בנה: "זאת ההוראה שקיבלו ממפקדם. גם המפקדים לא אמרו לנו בדיוק מה התרחש שם, אבל אנחנו כהורים מבינים בדיוק מה היה שם". הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גדי איזנקוט, ביקר אף הוא את המשפחה, ובביקור התנחומים הבטיח כי תהיה חקירה וכי המסקנות יובאו לידיעת המשפחה.

מתחקיר ראשוני, שהתפרסם זמן קצר לאחר האסון הכבד, עלה כי ביום ראשון שעבר בשעה 20:00 לערך יצא יוספי עם חבריו מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים לאימון ניווט במסגרת מבחן של סיום מסלול הכשרתם. הניווט נערך באזור נחל חילזון בסמוך לכרמיאל ובמזג אוויר קר וסוער. סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר הודיע המפקד על סיום הניווט. בדיעבד, הסתבר שעד לזמן זה אביתר כבר נעדר למשך כמה שעות, ורק בשעה 5:20 התקבלה ידיעה למפקדים האחראים כי אחד החיילים נפל לנחל השוטף וכי לא מצליחים לאתרו. כוחות גדס"ר צנחנים, שאליהם הצטרפו בהמשך יחידות חילוץ מקומיות, כולל יחידה 669, החלו לערוך חיפושים. החיפושים ארכו כשעה וחצי, ואזי אותר אביתר כשהוא ללא רוח חיים ורופא קבע את מותו במקום.

איתמר יוספי, אחיו הגדול של אביתר, ניווט בעבר במסגרת שירותו הצבאי באותו הנחל שבו מצא אחיו את מותו. אמו מציינת כי "איתמר תמיד אמר שהנחל הזה, נחל חילזון, הוא מסוכן. הגיע הזמן שכל מי שמוציא לשם פעילות יבין כמה הנחל מסוכן. צריך שלא יהיו יותר אסונות כאלה".

אביתר הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות. אמו דריה מעידה עליו כי "הוא היה ילד מבריק. המורים, המפקדים – כולם אהבו אותו, הוא עזר לכולם והתקדם יפה".

חשוב לדריה, אמו של אביתר,  לציין כי היא אוהבת מאוד את הצבא וכי יש לה משפחה ששירתה הרבה מאוד שנים בצבא. היא מבקשת לצאת בקריאה למפקדים: "שמרו על הילדים שלנו. אנחנו לא שולחים תרנגולות, אנחנו שולחים בחורים איכותיים וצריך לשמור עליהם. תצאו לפעילויות, אבל דבר ראשון תבדקו את מזג האוויר, צריך לעשות הכל שלא יקרה עוד אסון".

תגיות:נחל חילזוןאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה