חדשות בארץ

חתימה טובה: דגל התורה ואגודת ישראל ירוצו יחד בבחירות לכנסת

נציגי שתי המפלגות חתמו על ההסכם, שתוקפו יחול בבחירות לכנסת ה- 21 ובבחירות לכנסת ה- 22. ההסכם קובע חלוקה שוויונית של המקומות ברשימה בין אגודת ישראל ודגל התורה, וכן מפרט את סדר חלוקת התפקידים הבכירים ביניהן

ליצמן וגפני, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)ליצמן וגפני, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

מפלגות אגודת ישראל ודגל התורה חתמו היום (רביעי) על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות ובבחירות הבאות במסגרת רשימת "יהדות התורה המאוחדת". על ההסכם חתמו חברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש ואורי מקלב. החתימה התאפשרה לאחר שמוקדם יותר אישרה ועדת השמונה של אגודת ישראל את ההסכם.

מפרטי ההסכם עולה, כי הוחלט על חלוקה שווה של המקומות ברשימה. בבחירות לכנסת ה- 21 תקבל אגודת ישראל את המקומות הראשון, השלישי, החמישי והשביעי, ואילו דגל התורה תקבל את המקומות הזוגיים. בבחירות לכנסת ה- 22 יתחלפו היוצרות: דגל התורה תזכה למקומות האי-זוגיים, ואגודת ישראל תקבל את המקומות הזוגיים.

בנוסף, קובע ההסכם כי "בכנסת ה- 21 תדרוש הסיעה את תפקיד יו"ר ועדת הכספים לדגל התורה ואת תיק הבריאות לאגודת ישראל. בכל מקרה אחר, אף אם הסיעה באופוזיציה, זכות הבחירה הראשונה לתפקיד הבכיר מסורה לדגל התורה". בכנסת ה- 22 תדרוש "יהדות התורה" לפחות שני תפקידים בכירים – לאגודת ישראל ולדגל התורה. בכנסת זו, זכות הבחירה הראשונה לתפקיד הבכיר תינתן לאגודת ישראל. התפקידים הנוספים – בכנסת ובממשלה – יחולקו לסירוגין באופן שוויוני, כשבכנסת ה- 21 זכות הבחירה הראשונה תימסר לדגל התורה, ובכנסת שלאחר מכן – לאגודת ישראל.

בהודעה המשותפת שהוציאו אגודת ישראל ודגל התורה נאמר: "מדובר במהלך אחדות היסטורי בין הסיעות שהצליחו להגיע להסכם ביניהם מבעוד מועד, מספר חודשים לפני המועד הרשמי להגשת הרשימות לכנסת, זאת הודות לשיתוף פעולה הדוק ומלא בין נציגי הסיעות ובהכוונת מועצות גדולי התורה, הרואים באחדות הפנימית בין הסיעות ערך גדול וחשוב לטובת הציבור החרדי"

חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה) אמר לאחר חתימת ההסכם: "מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו. אנחנו הסיעה הראשונה שסיימה את דיוניה הפנימיים, ויוצאת בעזרת השם לבחירות בהסכם שוויוני שעושה נחת רוח לגדולי התורה זצ"ל, ולהבדיל בין חיים לחיים – לגדולי התורה שליט"א. אנחנו מתמקדים בעזרת השם בהבאת כמה שיותר מצביעים לקלפי כדי להתמודד עם האתגרים בפניהם אנו ניצבים. מדובר בהסכם היסטורי מבחינתה של דגל התורה בפרט ויהדות התורה בכלל".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן (אגודת ישראל), הגיב ואמר: "יהדות התורה ניגשת לבחירות אלו באחדות מלאה ובכוחות משותפים. אנו עדים לצעד מבורך של קידוש השם גדול, להיות המפלגה הראשונה בישראל שמגיעה לסיכום מוקדם על סדר הרשימה ומתוך אחדות. אני בטוח שהמהלך יביא לתוספת כוח משמעותית בבחירות ולהצלחה גדולה בס"ד".

תגיות:יהדות התורהיהדות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה