חדשות מדע וטכנולוגיה

העתיד כבר כאן: האם בקרוב נוכל לייצר מים מהאוויר?

CES היא תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, ומתחרות בה חברות ישראליות רבות. ייצור מים מהאוויר הוא רק אחת ההפתעות העתידניות שמוצגות בה השנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כ-200,000 מבקרים הגיעו השנה ל-CES, תערוכת האלקטרוניקה השנתית הגדולה בעולם, שמתקיימת מידי שנה בלאס וגאס שבארה"ב. בתערוכה מוצגים מוצרים טכנולוגיים מתקדמים של אלפי חברות מכל רחבי העולם – וכמובן, גם מישראל. השנה, היה לישראל ייצוג נכבד בתערוכה הייחודית הזו.

הנה כמה מן ההמצאות ה"עתידניות" ביותר שהציגו חברות ישראליות בתערוכה.

 

מים מהאוויר

ג'ני (Genny) הוא פיתוח של חברה בשם Watergen. מדובר במכשיר ביטי, אשר מסוגל לייצר מים מהאוויר. כן, כמו שזה נשמע. החברה מציגה גם מכשירים גדולים יותר, כמו ברזיות שטח וכדומה, אך המפתיע ביותר הוא המכשיר הביתי, אשר יכול ליצור מן האוויר שבסביבת המגורים 27 ליטרים של מים נקיים בכל יום. האוויר נשאב אל תוך המכשיר, עובר סינון וניקוי, מחומם, עובר תהליך של עיבוי והופך לנוזל. המכשיר מוסיף אל המים שנוצרו מינרלים, וגם מבצע סירקולציה על מנת לשמר את הטריות של המים. למכשיר הביתי אופציה לחימום ולקירור של המים.

את המכשיר המפתיע הזה מכוונת החברה לאוכלוסיות שבהן אין מקורות של מים נקיים – כלומר למדינות כמו דרום אמריקה, וייטנאם, הודו ועוד. עם זאת, יש לה פוטנציאל להיות להיט של ממש גם במשרדים ובבתים פרטיים ברחבי העולם – במקום לקנות מים מינרליים, פשוט לייצר אותם מהאוויר.

 

רובוט סיוע לקשישים

Temi הוא רובוט חדשני המוצג בתערוכה. הוא עוקב אחרי הבעלים שלו ומסוגל לבצע משימות שונות עבורו. לרובוט ישנם 16 חיישנים, מתוכם חיישן לייזר אחד בעל זווית צפייה של 360 מעלות ומצלמת עומק. כרגע, אפשרויות השימוש ברובוט עדיין מוגבלות. הוא מאפשר ניהול של שיחות וידאו על גבי הצג שלו, אפשר לחבר אליו אפשרות שליטה במכשירים שונים הקיימים בבית וגם לשמוע מוסיקה באמצעותו. המטרה המקורית של ייצור הרובוט, על פי חברת Robotemi המייצרת אותו, היא לעזור לקשישים. לחברה ישנו כעת הסכם עם חברת אמזון, כך שהרובוט יוכל להתחבר ל"עוזרת האישית", אלקסה, ולהוסיף לו יכולות שונות.

המצאות ישראליות נוספות שמוצגות בתערוכה: התקן שניתן ללבוש על הבגדים, אשר מזהה פנים של בני אדם וגם טקסטים, ומאפשר לבעלים לתייג אנשים חדשים שהם פוגשים; מכשיר שמזהה ריחות, הופך אותם לאותות דיגיטליים הניתנים לניתוח, ומאפשר איתור מהיר של מקורות זיהום וטיפול יעיל בהם; וגם משאף שמודד מטבוליזם, ומציע למשתמש הצעות תזונתיות לאיזון כמות הפחמימות והשומנים שבגופו.

תגיות:העתיד כבר כאןמיםאוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה