חדשות בארץ

דיווח: לפיד מנהל מגעים לריצה משותפת עם מפלגת התנועה של לבני

יו"ר יש עתיד הודה כי נפגש עם ציפי לבני אך הכחיש כי הוא מנהל עמה מגעים לאיחוד כוחות: "שתינו קפה"

לפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)לפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מנהל מגעים מתקדמים עם יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, במטרה להגיע להסכמה ביניהם על ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת. כך דיווחו היום (ראשון) חיים לוינסון וג'וש בריינר ב"הארץ".

על פי הדיווח, השיחות בין השניים החלו לאחר שיו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הודיע על פירוק "המחנה הציוני", בה הייתה מפלגתו חברה יחד עם התנועה. במהלך השיחות, לפיד מתעקש כי הוא שיוביל את הרשימה המאוחדת, בעוד לבני אינה מעלה דרישה ברוח זו.

על פי הניתוח המובא בידיעה, לפיד נואש מהאפשרות לזכות בקולות בקרב מצביעי הימין, ולכן הוא פונה שמאלה. איחוד עם לבני אמור, לדעתו, 'לספק לו את הסחורה' בקרב מצביעי מחנה השמאל, מה שיאפשר לו להוביל בסקרים על מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, "חוסן לישראל". אז יוכל להציע לגנץ לחבור אליו כמספר שתיים שלו.

לבני, כידוע, מצהירה בכל הזדמנות כי היא בעד חיבורים בין מפלגות במטרה ליצור גוש גדול שיהווה משקל נגד משמעותי לליכוד בראשותו של בנימין נתניהו. ממפלגתה מסרו את התגובה הבאה ברוח זו: "מבלי להתייחס לפגישה זו או אחרת, אין זה סוד שלבני בעד חיבורים בין מפלגות ליצירת גוש אחד גדול, כדי לייצר מהפך".

במפלגת יש עתיד אמרו כי "הייתה פגישה מצוינת ויהיו עוד הרבה". עם זאת, לפיד עצמו הכחיש את הידיעה כי הוא מנהל מגעים לאיחוד כוחות עם לבני. בראיון לרדיו 103FM הוא טען כי מדובר ב"המצאות" וב"ספקולציות". לדבריו, "אחרי הפיאסקו שהיה להם במחנה הציוני, אני ולבני שתינו קפה ביום חמישי שעבר. זו תקופה כזאת בה כל מה שכולם עוסקים בו זה להפיץ שמועות, ואז להכחיש שמועות, ואז להפיץ אותן מחדש. אנשים רציניים עושים את הפגישות שלהם באופן מסודר, ואחר כך אם יהיה מה להודיע – נודיע. לא מאמין שדברים אמיתיים ייקבעו לפני פברואר. אנחנו סתם טוחנים שמועות. זה דברים לא רציניים. אני מדבר עם כולם ואמשיך לדבר עם כולם".

תגיות:יאיר לפידציפי לבניבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה