מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

מפתיע: כיצד הרב עובדיה יוסף זיכה נשים לשמור על מצוות טהרה?

"איך אלך לדבר עם אשה שתלך למקוה? לפחות נשלח את הרבנית שתדבר איתה. אך כשראיתי שהרב נחוש, אמרתי לו אבוא איתך". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אספר לכם סיפור, לא להתפאר, אלא לומר דברים כהווייתן.

כשהייתי רב ראשי לפני שלושים שנה, בא אלי יום אחד הגאון ר' יעקב בצלאל ז'ולטי רבה של ירושלים, ומספר לי כי המועצה הדתית בנתה מקוה לתפארת בשכונת 'נוה יעקב', רצפה של אבני שיש, אפילו הרצפה של אחשורוש לא היתה כך, 'רצפת בהט ושש ודר וסחרת' ... איזה יופי הוד והדר. ומינו בלנית שצריכה להשגיח על הנשים שטובלות, לאחר שלשה ארבעה ימים היא מתקשרת ואומרת, "אני שלשה-ארבעה ימים נמצאת במקוה, אף אשה אחת לא באה ולא פקדה את המקוה, על מה אני יושבת כאן"?

בא הרב ז'ולטי עליו השלום וסיפר לי כן. אמר, "כבוד הרב אנו אשמים שנשים לא פוקדות את המקוה! הן אינן יודעות את גודל האחריות שיש בזה, לכן אני מבקש אותך שתבוא אתי הערב לשכונת 'נוה יעקב', נלך מבית לבית, נדבר עם הנשים שיקיימו את המצוה הזאת וילכו למקוה".

בתחילה הצטערתי, איך אלך לדבר עם אשה שתלך למקוה? לפחות נשלח את הרבנית שתדבר איתה. אך כשראיתי שהרב נחוש, אמרתי לו אבוא איתך, 'כמוני כמוך כעמי כעמך כסוסי כסוסך' , נלך יחד.

במועצה הדתית פירסמו להם שהערב הרבנים הראשיים יבואו אליכם, הרב הראשי לישראל והרב הראשי לירושלים.

הלכנו מבית לבית למען הקב"ה, וקיבלו אותנו בכבוד גדול נשים שמעולם לא הלכו למקוה, לא היה בית שלא קיבלו אותנו בכבוד, 'ועמך כולם צדיקים' . דברנו איתן שזו מצוה גדולה ואחריות גדולה שהאשה תלך למקוה.

היה זה ביום חמישי, ביום ששי שאחריו התקשרה הבלנית ומספרת, ביום חמישי באו למקוה חמישים נשים, ביום ששי ששים נשים, ביום שאחר כך שבעים נשים, 'מוסיף והולך' כמו נר חנוכה... בן פורת יוסף. כל ישראל צדיקים.

אין לי אינטרס, איזה אינטרס יש לי, אני אעזוב את הכל? אסגור את הגמרא? הנשמה שלנו זה החיים של התורה! סגרנו את הכל כדי להשפיע על הנשים שילכו למקוה .

 

כל ישראל צדיקים!

דעו לא להתייאש משום אדם, כולם צדיקים, יש ניצוץ קדוש בנשמתו של האדם, אתם יכולים להפיח בו רוח חיים, לדבר אתם בכבוד בהדר בכל לשון. אנו כפינו עליהם?! באנו עליהם ביד חזקה?! באנו באהבה ובחבה, אמרתי לנשים 'אני חושב אותך כמו בתי ואני רוצה את האושר שלך, את הטוב שלך בעולם הזה ובעולם הבא, לכי למקוה, תקיימי את המצוות'. וכך היה, ב"ה לא התאכזבנו.

לכן אני מספר לכם זאת שלא תתייאשו ח"ו משום יהודי, לכולם יש ניצוץ יהודי, 'ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ' .

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן.

תגיות:טהרההרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה