חדשות יהדות

האם המפלגות החרדיות יתאגדו לקראת הבחירות? הרב קנייבסקי בתשובה מפתיעה

תשובתו המרגשת של הרב קנייבסקי: "אין מה לחשוש מירידה במנדטים, רק ירוויחו מהאחדות". האם אכן תוקם מפלגה חרדית מאוחדת?

  • ז' שבט התשע"ט
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

האם המפלגות החרדיות ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה יתאגדו לקראת הבחירות הקרובות, ותוקם מפלגה חרדית אחת מאוחדת? בשבועות האחרונים נערכים ניסיונות לאחד את הסיעות החרדיות.

על פי הפרסום ב'בחדרי', הרב יוסף אפרתי מונה לשליח מיוחד שיפעל בבתיהם של גדולי ישראל בכדי לקדם את המאמצים ולפעול למען הקמת המפלגה החרדית המאוחדת.

בסוף השבוע האחרון עלה הרב אפרתי לביתו של הרב חיים קנייבסקי, ושוחח עמו על היוזמה הקורמת עור וגידים.

על פי הפרסום, הרב קנייבסקי ביקש מהרב אפרתי כי ייגש אל בתיהם של גדולי ישראל, מנהיגי מפלגות ש"ס ואגודת ישראל, יציג בפניהם את יוזמת האחדות וישמע את דעתם בעניין.

בתוך הדברים, שאל הרב אפרתי את הרב קנייבסקי האם אין חשש כי מפלגה מאוחדת עלולה לפגוע בכוח החרדי, שירד במספר המנדטים. הרב קנייבסקי דחה את הטענות, והשיב את הדברים המפתיעים הבאים: "אין מה לחשוש מירידה במנדטים, רק ירוויחו מהאחדות".

יצוין כי ב'בחדרי' פורסם סקר, המצביע על כך שהמפלגות החרדיות יחד עולות בשני מנדטים וזוכות כגוש מאוחד ב-15 מנדטים, עם פוטנציאל לצבור עוד כוח עד יום הבחירות.

הדיונים החלו בעקבות הפרסום בשבועון 'משפחה', שדיווח על כך שרבנים החלו לקדם יוזמה של איחוד שלושת הרשימות החרדיות למפלגה אחת בראשות השר אריה דרעי, עם פתק הצבעה אחד. כאשר נפגש נכדו של הרב קנייבסקי עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומזכיר המועצת החסידית ר' יעקב ולצר, הם ציינו כי הם מעוניינים לצרף למפלגת האחדות גם את מפלגות 'יחד' של אלי ישי ו'הפלג הירושלמי' ליוזמה.

כוחו של השלום עצום, והתלמוד מכיל מגוון מאמרי חז"ל אודות חשיבות השלום. כה דברי חז"ל: "גדול הוא השלום, שבכל המסעות כתיב: 'ויסעו ויחנו' – נוסעים במחלוקת וחונים במחלוקת. בזמן שבאו לסיני, חנו חניה אחת, שנאמר: ויחן שם ישראל'. אמר הקב"ה ''הואיל ושנאו ישראל את המחלוקת, ואהבו את השלום, ונעשו חניה אחת – הרי השעה שאתן להם את תורתי'". עוד נאמר: "אמר רבי ישמעאל: 'גדול הוא השלום, שמצינו שוויתר הקב"ה על שמו שנכתב בקדושה שיימחה על המים, כדי להטיל שלום בין איש לאשתו'".

תגיות:מפלגותחרדיםאחדותהרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה