חדשות בארץ

מדגם הלאומיאדה קבע: לשריין את גבי אשכנזי ברשימת הליכוד

המשתתפים במדגם הלאומיאדה, האירוע הפופולרי של הליכוד הנערך מדי שנה בעיר אילת, קבעו ברוב קולות כי ראש הממשלה נתניהו אינו צריך להתפטר מתפקידו גם אם יוגש נגדו כתב אישום

אא

אירוע הלאומיאדה הפופולרי של הליכוד (לשעבר הליכודיאדה), המתקיים מדי שנה בעיר אילת, עמד השנה בסימן מערכת הבחירות. ממדגם שנערך בקרב משתתפי האירוע עלה כי רובם מעוניינים בכך שהרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ותת-אלוף (במיל') גל הירש יקבלו שריון ברשימת הליכוד לכנסת. אשכנזי נמצא בימים אלו בתהליך של קבלת החלטה האם להצטרף למערכת הפוליטית, ואם הוא יחליט בחיוב – הוא יצטרך להכריע לאיזה כוח פוליטי לחבור. הירש רשם בשבוע שעבר את מפלגת "מגן" בראשותו ומתכונן לרוץ עמה לכנסת.

משתתפי המדגם התבקשו להשיב את מי היו רוצים לראות בכנסת הבאה. הפופולריים ביותר ברשימה זו היו: יולי אדלשטיין, דוד ביטן, יואב קיש, ציפי חוטובלי, דודי אמסלם, מיקי זוהר, ענת ברקו, נאוה בוקר, אבי דיכטר, אברהם נגוסה, נורית קורן, אורן חזן, שרן השכל ואמיר אוחנה. גם אורלי לוי אבקסיס, שרצה לכנסת בראשות מפלגת "גשר", נכנסה לרשימה זו. חברי הכנסת בני בגין, יהודה גליק וירון מזוז נותרו מחוץ ל"נבחרת חברי הכנסת". יצוין כי גדעון סער, שחזר לחיים הפוליטיים, וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, העדיפו שלא להשתתף במדגם מחשש שתוצאותיו לא ינעמו להם.

ומיהם השרים שמשתתפי המדגם היו מעוניינים לראות ב"נבחרת השרים" של הממשלה הבאה? לרשימה זו נכנסו גלעד ארדן, ישראל כץ, מירי רגב, יריב לוין, גילה גמליאל, צחי הנגבי, יובל שטייניץ, אופיר אקוניס, יואב גלנט ואלי כהן. השרים זאב אלקין, חיים כץ ואיוב קרא המאוכזבים נשארו מחוץ לרשימת מומלצי הלאומיאדה.

ברקע הלאומיאדה "כיכבה" סוגיית הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, העומדת בשבועות האחרונים על הפרק, ולפי פרסומים שונים תוכרע בחודש הבא על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. מתוצאות המדגם עלה כי 69.4% סבורים שנתניהו אינו צריך להתפטר מתפקידו גם אם יוגש נגדו כתב אישום.

בתשובה לשאלה את מי ירצו לראות בראשות מפלגת ימין גדולה, אם זו תוקם לקראת הבחירות במידה והמחנה הלאומי יתאחד, בחרו המשתתפים בנתניהו ברוב של 89.5%.

המדגם התייחס גם לשאלה האם נתניהו צריך לשריין ברשימת הליכוד לכנסת את מפלגת "הימין החדש", אותה הקימו בסוף החודש שעבר נפתלי בנט ואיילת שקד. 44.2% סברו כי ל"ימין החדש" אין מקום בליכוד. 23.1% בחרו בתשובה "כן, אסור להסתכן בשריפת קולות", 17.3% השיבו כי יש לשריין את איילת שקד בלבד, ל-7.7% לא הייתה דעה בנושא ואילו 1.9% קבעו כי יש לשריין את נפתלי בנט בלבד.

נתון מעניין נוסף שעלה מהמדגם הינו העובדה שמשתתפיו בחרו את גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, כנציג מחוז הנגב ברשימת הליכוד הכנסת. שרון, שחזר לליכוד לפני שנתיים וכתשעה חודשים, הציג את מועמדותו בבחירות במשבצת זו, אך חסרים לו כ- 100 ימים כדי לסיים את תקופת האכשרה של 3 שנות חברות במפלגה הנדרשת כדי להיבחר כמועמד. יו"ר הליכוד יכול אומנם להורות על קיצור התקופה – וכך נעשה ברוב המקרים – אך לאחר שהתברר לו כי נתניהו מסרב לעשות זאת, הגיש שרון עתירה לבית הדין של הליכוד בבקשה שיורה למזכירות הליכוד לקצר את תקופת האכשרה שלו.

לאחר אירוע הלאומיאדה, העיניים בליכוד נשואות כעת ל"דבר האמיתי" – הפריימריז לרשימת הליכוד, שיתקיימו ב- 5 בפברואר.
תגיות:גבי אשכנזיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה