חדשות בארץ

דיווח: נתניהו לא יאפשר לגלעד שרון להתמודד בבחירות המקדימות בליכוד

לבנו של ראש הממשלה המנוח חסרים באופן חוקי 100 ימי חברות בליכוד כדי שיוכל להציג את מועמדותו לכנסת. יו"ר התנועה מקצר בדרך כלל את תקופת האכשרה הנדרשת, אך במקרה של שרון ראש הממשלה מסרב לעשות זאת

גלעד שרון (צילום: פלאש 90)גלעד שרון (צילום: פלאש 90)
אא

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, שחזר לליכוד לפני שנתיים וכתשעה חודשים, מעוניין להתמודד בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת על משבצת נציג מחוז הדרום.

אלא שלשרון חסרים כ- 100 ימים כדי לסיים את תקופת האכשרה של 3 שנים של חברות במפלגה, הנדרשת כדי להציג מועמדות לכנסת מטעמה. יו"ר הליכוד יכול אומנם להורות על קיצור התקופה – וכך נעשה ברוב המקרים, כפי שתעיד הדוגמה הטרייה של השר יואב גלנט, שהצטרף רק אתמול באופן רשמי לליכוד, ויתמודד על מקום ברשימה לכנסת. אלא שעל פי הדיווח אמש (רביעי) של עמית סגל בחברת החדשות, במקרה של שרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לעשות זאת.

לא קשה לנחש את הסיבה להתנגדותו של נתניהו במקרה זה, וזאת בשל היחסים המתוחים ששררו בינו לבין אריאל שרון. מהליכוד נמסרה, עם זאת, התגובה הבאה: "ראש הממשלה נתניהו כבר סיכם בעבר עם יו"ר המזכירות ישראל כץ שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז"ם, זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות".

שרון הבן אינו מתכוון לוותר על שאיפתו להיכנס לכנסת, והוא הגיש עתירה לבית הדין של הליכוד, באמצעות עורך הדין איתן הברמן. העתירה מבקשת מבית הדין "להורות למזכירות הליכוד לקצר בשלושה וחצי חודשים את התקופה האכשרה של העותר על מנת לאפשר לו להציג את מועמדותו בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה- 21. הכל בהתבסס על סמכותה של המזכירות לפטור חבר מקיום התנאי של תקופת אכשרה בת 3 שנים לפחות".

יצוין, כי המתמודדים הנוספים על משבצת מחוז הדרום הם שלמה קרעי וליאור קצב, אחיו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב. במידה ובית הדין לא ייעתר לבקשתו של שרון, טובים סיכוייו של קצב להיכנס לרשימת הליכוד לכנסת.

תגיות:בחירותגלעד שרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה