עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה ממציא חשב שהמצאתו אינה שימושית?

איזה גשר נראה כמו רכבת הרים? מי עוטף את הקרמבו? והאם רק דבורים מייצרות דבש? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. הידעתם מהו הגשר המפחיד ביותר בעולם? גשר אשימה אוהאשי שביפן הוא גשר שמכונה בשם "גשר רכבת ההרים", ולא בכדי – הוא בנוי בשיפוע חד מאד, כמעט כמו רכבת הרים מפחידה. המטרה היא לאפשר לספינות לעבור מתחתיו. הגשר הוא גם גשר הבטון היצוק השלישי בגודלו בעולם.

2. הידעתם שהקרמבו נעטף באופן ידני עד היום? ממתק הקרמבו הפופולארי כל כך בישראל, מיוצר ברובו באמצעות מכונות אוטומטיות. אך העטיפה הדקה שבה הקרמבו ארוז נעשית באופן ידני, משום שאף מכונה אינה עדינה דיה לעטוף את הקרמבו מבלי למעוך אותו.

3. הידעתם מהו בום על-קולי? בום על קולי הוא צליל נפץ שנשמע כאשר חפץ כלשהו עובר את מהירות הקול. התופעה יוצרת הדף שיכול אפילו לנפץ חלונות. לכן, מטוסים צבאיים אשר יכולים לעבור את מהירות הקול אסורים לעשות זאת באזורים מיושבים.

4. הידעתם שגם פרפרים נודדים? לא רק ציפורים נודדות ממקום למקום, אלא גם סוגים שונים של פרפרים, כמו למשל פרפר נמפית הסרפד, אשר חי באירופה בעונת הקיץ, ונודד בחורף לאפריקה. מכיוון שחייהם של הפרפרים קצרים, הם אינם חוזרים למקום מגוריהם, ורק צאצאיהם חוזרים בעונת הנדידה הבאה.

5. הידעתם היכן נמצא הקקטוס הגדול בעולם? צמח הקקטוס הגדול בעולם נמצא במדבר סונורה שבאריזונה, ארה"ב. הוא נקרא קקטוס סגוארו, ומגיע לגובה של 15 מטרים ולמשקל של לא פחות מ-15 טונות.

6. הידעתם שגם נמלים מייצרות דבש? נמלי הדבש אוכלות בקיץ צוף עצים וטל דבש, וממתינות בקן כשהן תלויות במהופך, כמו שקיות מזון. כאשר המזון נצרך בחורף, נמלים פועלות אחרות נוקשות על שק המזון, והאוכל שבתוכו נפלט ונעשה זמין לנמלים אחרות.

7. הידעתם איזה ממציא חשב שהמצאתו אינה שימושית? תומס אדיסון המציא את הפונוגרף – המכשיר הראשון שאפשר הקלטה והשמעה של מוסיקה. הוא עצמו אמר שלמכשיר שהמציא אין ערך מסחרי. בפועל, הפונוגרף המשיך להתפתח והפך לגרמופון, לרשמקול, לנגן דיסקים ועד לנגנים שאנו מכירים כיום. אין ערך מסחרי?

תגיות:דבשקרמבועובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה