חדשות בארץ

כשר לברכה: מה גורם למסעדות יוקרה לוותר על הטריפות ולעבור לתפריט כשר?

רוח טהרה ממרום: שפים ובעלי מסעדות מעדיפים לעבוד דווקא עם חומרים כשרים. העילה? לא בהכרח רוחנית, זה פשוט משתלם יותר כלכלית

  • ה' שבט התשע"ט
(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

עולם המסעדנות הוא עולם קולינרי עמוק ומעניין. אנשים מוכנים להוזיל מכיסם ממון רב, בשביל לחוות חוויה אמיתית של טעמים. בשנים האחרונות תפסה תרבות האוכל חלק נכבד ביותר מחיינו, ושפים ישראלים הפכו לידועי שם בעולם כולו, אך אליה וקוץ בה. בעוד המאכלים והטעמים קטפו מחמאות וכוכבים בינלאומיים, הרי שהרכיבים, מהם היו עשויים המנות, היו ממוצרים לא כשרים. השפים הגדולים בחרו במכוון בחומרי גלם טרפים ושאינם כשרים, מתוך מחשבה כי האיכות שלהם טובה יותר ממוצרי בסיס כשרים.

אלא שלאחרונה חדרה התודעה כי המטבח הכשר מייצר מאכלים ומנות איכותיות לא פחות מכל מטבח אחר, ואף השפים הגדולים ובעלי המסעדות הגדולות החלו להשתמש בחומרי הגלם הכשרים.

מתחקיר של 'ידיעות אחרונות' עולה כי יותר ויותר מסעדות החליטו לוותר על מנות הדגל שלהם שהיו מורכבים ממוצרים טרפים, ועברו להכין מאכלים כשרים. כך למשל רשת ההמבורגרים 'אגאדיר' שהתגאתה שנים במנת הדגל שלה שכלל המבורגר עם גבינה צהובה, הודיעה כי היא מוותרת על המנה, ומסירה אותה מהמטבח.

כך גם רשת הסושי 'ג'פניקה', שיצאה בהודעה כי החליטה להסיר מהתפריט שלה את פירות הים. גם רשת נוספת של נקניקיות, שהייתה מציעה במשך זמן רב בשר 'דבר אחר' בתור מנת דגל, הודיעה כי המנה יורדת מהתפריט. רשת אחרת של נקניקים, המתמחה במאכלים מהמטבח הגרמני, פתחה לאחרונה סניף כשר בנתב"ג. 

גם השף יורם ניצן הודיע כי הוא פותח מסעדה כשרה.

מהתחקיר שביצע העיתון עולה כי ההחלטה של בעלי המסעדות נובעת בעיקר משיקולים כלכליים ועסקיים. הציבור הישראלי, גם החילוני, מעדיף להדיר את רגליו ממקומות שמוכרים בהם מוצרים טרפים. איתן טרבלוס, הבעלים של רשת "אגאדיר", שלאחרונה אף פתחה סניף כשר בבני ברק, אומר לעיתון כי הרבה יהודים - גם כאלו שלא מקיימים אורח חיים דתי ולא מקפידים על כשרות - לא מסוגלים לאכול במקום שבו מוכרים דבר אחר. בעלי המסעדות מדגישים גם כי ההחלטה איננה טרנד חולף.

כשבעלי המסעדות נשאלו האם ההחלטה השפיעה על המכירות, הם הפתיעו והשיבו כי הייתה השפעה לטובה, ואכן המכירות רק עלו מאז הוצאת הטריפות מהתפריט.

תגיות:מסעדהכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה