חדשות בארץ

נתניהו ללוחמי הימ"מ: אתם יחידת סיכול הטרור הטובה בעולם

בביקור שערך ראש הממשלה יחד עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הם שמעו סקירות על פעולותיה של היחידה, שחיסלה בשבועות האחרונים את מבצעי הפיגועים בברקן ובעפרה ולכדה את המחבל שביצע את הפיגוע בצומת גבעת אסף

נתניה וארדן בביקור בימ"מ, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניה וארדן בביקור בימ"מ, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיעו הבוקר (חמישי) לביקור בבסיס יחידת הימ"מ, היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול. בביקור השתתפו גם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ראש השב"כ נדב ארגמן, סגן המפכ"ל, ניצב זוהר דביר ומפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי.

ביקורם של נתניהו וארדן נועד להביע הערכה ללוחמי היחידה ולהודות להם על המבצעים שניהלו לאחרונה, בהם חיסלו את מבצעי הפיגועים באזור התעשייה ברקן ובכניסה לעפרה ולכדו את המחבל שביצע את הפיגוע בצומת גבעת אסף. ראש הממשלה נפגש עם לוחמי היחידה ושיבח אותם על פעילותם. הוא קיים דיון במקום ושמע סקירות על הפעילות המבצעית-מודיעינית המשולבת של הגופים הביטחוניים.

מפקד הימ"מ, ניצב-משנה נ', מסר פירוט על הפעילויות המשמעותיות שביצעה היחידה, שכללו מרדפים שנוהלו בחודשים האחרונים אחר מחבלים שנעצרו או נוטרלו בחילופי אש עם הלוחמים.

במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בימ"מ, הציג השר ארדן את היוזמה לאשר בקבינט הביטחוני את הימ"מ כיחידה הלאומית למשימות השתלטות והתמודדות עם פיגועי מיקוח. "הקבינט צריך להחליט ולהכיר בימ"מ כיחידת ההשתלטות הלאומית של ישראל", אמר ארדן. "הכרה כזו תאפשר לבנות את יכולות הימ"מ עוד יותר, כך שהיא תוכל לתת מענה לכל איומי הייחוס העדכניים".

ארדן הוסיף כי "לאור גילויי המנהרות בצפון ובדרום אנו יודעים שאיומי הייחוס של אויבינו כוללים תרחישי חדירה לשטח ישראל במגוון דרכים וניסיון להשתלט על יישובים או לחטוף אזרחים כדי לבצע פיגוע מיקוח אסטרטגי. הימ"מ, כיחידת ההשתלטות הטובה בעולם, חייבת להיות ערוכה לכל תרחישי האיום העדכניים, ולכן היא חייבת להפוך ליחידה לאומית כדי להבטיח לה את המשאבים והיכולות על מנת לשמור על רמת הכשירות המבצעית הגבוהה ביותר ועל האמצעים המתקדמים ביותר ללוחמה בטרור".

ראש הממשלה הביע את התרשמותו מהביקור בימ"מ: "השילוב הזה של לוחמי הימ"מ ואנשי השב"כ, שנותנים מודיעין משובח, נותן לנו את יחידת סיכול הטרור הטובה בעולם. כל המדינות באות הנה ומבקשות ממני: 'תביא לנו אותם, נלמד מהם'. אזרחי ישראל צריכים לדעת שכל מי שפגע, כל מי שרצח אזרח ישראלי בשנה האחרונה, חוסל או נתפס. זה הישג שאין שני לו בעולם וזה בגלל החבר'ה האלה, בגלל התעוזה שלהם, הגבורה שלהם, היצירתיות שלהם והמחויבות שלהם. בשם העם כולו אני אומר: אנחנו מסירים את הכובע. כל הכבוד לכם".

נתניהו הוסיף: "יידעו כל אויבי ישראל שידה של ישראל תגיע אליהם, והיא מגיעה אליהם באמצעות לוחמי הימ"מ ובאמצעות השב"כ".

 (וידיאו: עומר מירון, לע"מ)

תגיות:גלעד ארדןימ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה