חדשות בארץ

בעקבות הסדר טיעון: השר לשעבר גונן שגב ירצה 11 שנות מאסר

שר האנרגיה לשעבר, שהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, הודה בהסדר טיעון בעבירה מופחתת של ריגול חמור עבור איראן. הסדר הטיעון כפוף לאישורו של בית המשפט

השר לשעבר גונן שגב בביהמ"ש המחוזי בירושלים (צילום: פלאש 90)השר לשעבר גונן שגב בביהמ"ש המחוזי בירושלים (צילום: פלאש 90)
אא

המדינה הודיעה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי חתמה על הסדר טיעון עם שר האנרגיה לשעבר, גונן שגב, שהואשם בריגול עבור איראן.

במסגרת הסדר הטיעון, הודה שגב בעבירות ביטחוניות פחותות בחומרתן מאלו שהואשם בהן בתחילה. סעיף האישום של סיוע לאויב בזמן מלחמה נמחק מכתב האישום, ושגב הודה בעבירות של ריגול חמור. על פי ההסכם, שהושג לאחר משא ומתן ארוך בין שגב לפרקליטות, שגב יישלח לכלא ל- 11 שנות מאסר. הסדר הטיעון כפוף לאישורו של בית המשפט.

משפטו של גונן שגב החל בתחילת חודש יולי שעבר. הוא הואשם כי פעל כסוכן מודיעין עבור איראן. מפרטי כתב האישום שהותרו לפרסום עלה כי שגב, שהתגורר בשמונה השנים האחרונות בניגריה, היה בקשר רצוף עם גורמי ביון איראניים מאז שנת 2012 אותם הכיר במקום מגוריו. את הפגישות עם מפעיליו האיראניים הוא קיים במקומות שונים ברחבי העולם, כולל בטהראן בירת איראן. "במסגרת הקשר מול מפעיליו", נאמר בכתב האישום, "התבקש הנאשם לאסוף מידע מסוגים שונים ולפעול לקידום עניינים שונים. הנאשם פעל להשגת המידע ולהעברתו למפעיליו וכן למילוי משימות שונות שהתבקש". שגב הואשם כי בעשרות מקרים מסר מידע סודי לאויב וכי פעל בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. בין היתר, הותר לפרסום כי הוא מסר למפעיליו שמות של אנשים הקשורים למערכת הביטחון בישראל, וכן מידע סודי אליו נחשף בעת כהונתו כשר האנרגיה והתשתיות.

תגיות:בית המשפטגונן שגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה