חדשות בארץ

נחנך כביש 77 החדש – מהנגב לגליל ללא רמזורים

הכביש החדש, המהווה את תחילת זרועו המזרחית של כביש 6, יאפשר לנהגים נסיעה רצופה לאורך 266 קילומטרים, מצומת עמיעד בצפון ועד ערד בדרום

גזר את הסרט: כץ, היום (צילום: משרד התחבורה)גזר את הסרט: כץ, היום (צילום: משרד התחבורה)
אא

שר התחבורה ישראל כץ חנך היום (שלישי) את כביש 77 החדש בין יוקנעם לצומת ישי שבעמק יזרעאל.

פרויקט הענק, שעלותו הסתכמה בכמיליארד שקלים, בוצע באמצעות חברת נתיבי ישראל. הכביש, המתחבר מדרום לכביש 6 ומצפון למחלף המוביל, מהווה את תחילת הזרוע המזרחית של כביש 6. הוא ייפתח לתנועה מלאה ביום שישי בבוקר, ויאפשר לנהגים נסיעה רצופה לאורך 266 קילומטרים, ללא רמזורים, מצומת עמיעד שבצפון ועד לערד בדרום.

במסגרת הפרויקט הוקמו חמישה מחלפים חדשים, שביטלו צמתים מרומזרים בטורעאן, בית רימון, ציפורית, הושעיה, רמת ישי, אלונים, השומרים ושדה יעקב. ביטול הצמתים המרומזרים יאפשר תנועה רציפה בין יוקנעם וקרית שמונה, ללא צורך בעצירה.

השר כץ אמר בטקס כי הכביש החדש יקל על הפקקים באזור עמק יזרעאל ויוקנעם וישפר באופן משמעותי את בטיחות משתמשי הדרך. הכביש הישן ימשיך לשמש את התושבים המקומיים, כשלצדו ייסללו שבילי אופניים.

במשרד התחבורה מציינים כי מדובר בפרויקט ראשון מסוגו, שבו מבוצע מיזם תשתית תחבורה "ירוק", הכולל שימוש חוזר בכל החומרים, שבילי אופניים, מעברים לבעלי חיים ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה אמור להגיע לטקס, ביטל את השתתפותו בשל לוח זמנים צפוף. מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר: "כיליד ותושב הצפון אני נרגש במיוחד. בפעם הראשונה – התגשמותה של הבשורה התחבורתית האדירה. בפעם השניה – עצם כך שאני מוביל את נתיבי ישראל, החברה שהוציאה אל הפועל מיזם אדיר מימדים זה. ובפעם השלישית – משום שמדובר בפרויקט תשתית התחבורה הירוק הראשון במדינת ישראל".

תגיות:משרד התחבורהישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה