חדשות בארץ

מפרק את השותפות: אחמד טיבי הודיע על פרישה מהרשימה המשותפת

טיבי, יו"ר סיעת תע"ל שהינה חלק מהרשימה המשותפת, הגיש לוועדת הכנסת בקשה להתפצל עם סיעתו. במכתב ליו"ר הוועדה, מיקי זוהר, הוא ביקש לזרז את ההליכים ככל שניתן

טיבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)טיבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת אחמד טיבי הגיש היום (שלישי) בקשה לוועדת הכנסת להתפלג מהרשימה המשותפת.

הרשימה המשותפת הורכבה לפני הבחירות הקודמות ב- 2015 מצירוף של ארבע מפלגות: חד"ש, בל"ד, רע"מ ותע"ל – התנועה הערבית להתחדשות, שטיבי עומד בראשה. הריצה המשותפת נועדה להתגבר על המכשול של אחוז החסימה, שהועלה ב- 2014 מ- 2% ל- 3.25% מכלל הקולות הכשרים בבחירות.

במכתב רשמי שנמסר ליו"ר ועדת הכנסת, מיקי זוהר, ביקש טיבי לקבוע דיון מהר ככל הניתן בבקשתו לפרוש עם סיעת תע"ל מהרשימה המשותפת, וזאת נוכח לוח הזמנים הצפוף לקראת הבחירות שייערכו ב- 9 באפריל: "אבקש את אישורה של ועדת הכנסת להתפלגות סיעת הרשימה המשותפת, שהיא צירוף של מפלגות על פי הסכם שהוגש ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 20, לסיעת הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, בל"ד) וסיעת התנועה הערבית להתחדשות – תע"ל – בראשות אחמד טיבי".

בקרב המפלגות האחרות המרכיבות את הרשימה המשותפת שרר לאחרונה כעס על טיבי, שביקש לערוך סקר כדי לבדוק את חוזקה היחסי של כל מפלגה. טיבי, הנחשב לאחד הנציגים הערביים הבולטים בכנסת, טוען כי הפופולריות של מפלגתו ברחוב הערבי גבוהה בהרבה מאשר הייצוג לה היא זוכה בתוך הרשימה המשותפת. מתוך 13 חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, תע"ל זוכה ל- 2 מושבים בלבד.

בכנסת הנוכחית, הרשימה המשותפת הייתה המפלגה השלישית בגודלה. פרישתו של טיבי מסכלת את הסיכוי שהערבים יזכו להישג דומה בכנסת הבאה.

ההודעה של טיבי מהווה זעזוע  נוסף בפוליטיקה הפנים-ערבית, זאת לאחר שבסוף השבוע הודיעה חנין זועבי, חברת בל"ד, כי לא תתמודד על מקום בכנסת הבאה. הכרזת הפרישה של זועבי מהכנסת באה מספר ימים לאחר הודעה דומה שמסר יו"ר בל"ד, ג'מאל זחאלקה.

תגיות:אחמד טיביבחירותהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה