חדשות בארץ

חנין זועבי הודיעה על פרישתה מהכנסת, תגובות ברכה מימין ומשמאל

חברת הכנסת הערביה, שכיהנה ברשימה המשותפת מטעם מפלגת בל"ד, נודעה בהתבטאויותיה ובפעולותיה הפרובוקטיביות, עליהן זכתה לגינוי מכל רחבי הקשת הפוליטית

חנין זועבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90) על רקע הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)חנין זועבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90) על רקע הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הודיעה אתמול, בישיבת הוועד המרכזי של מפלגת בל"ד, כי לא תתמודד בבחירות לכנסת הבאה.

זועבי ציינה כי "מדובר ברגע בו נהוג לסכם תקופה לעשות חשבון נפש ולהביט אל העתיד. לא אחלק לעצמי ציונים. היו מי שהעריכו ואף תמכו במעשיי ובמה שייצגתי, והיו ויש רבים יותר ששנאו ונלחמו בי ובדעותיי. באהדה ובשנאה לא שלטתי, ועוד פחות בקנאה ובמלחמה אישית סמויה מן העין. בדבר אחד שלטתי: שלא אשאיר אף אחד אדיש למה שאני מייצגת".

ואכן, זועבי בהתבטאויותיה ובפעולותיה הפרובוקטיביות הפכה ל'סדין אדום' בעיניהם של חברי כנסת מכל רחבי הקשת הפוליטית. היא זכורה, בין היתר, כמי שהשתתפה במאי 2010 במשט שיצא מטורקיה לעבר רצועת עזה. במהלך ההשתלטות על ה"מאווי מרמרה", אחת מספינות המשט, נתקלו חיילי שייטת 13 באלימות קשה, שכללה שימוש בנשק חם. 10 חיילים נפצעו, ביניהם שניים קשה, ו- 9 מנוסעי הספינה נהרגו. זועבי אף זכורה כמי שהורחקה לא פעם מדיוני הכנסת למשך תקופות ארוכות. באחד מהמקרים, עונש ההרחקה שנגזר עליה בא לאחר שכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים".

אין פלא, על כן, שמימין וגם משמאל בירכו על הודעת הפרישה שלה, כשהרוח השוררת בתגובות הייתה בנימה של 'ברוך שפטרנו'. כך, למשל, כתב השר יואב גלנט בחשבון הטוויטר שלו: "בכנסת אין מקום לשונאי ישראל. אסור לאפשר לאויבנו לנצל את הדמוקרטיה כדי להחריב את מדינת ישראל". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב כי "טוב שנציגה בכירה של הגיס החמישי עוזבת את הכנסת". ליברמן הוסיף: "מאחל לה הצלחה בעזה או בביירות". חבר הכנסת יואל חסון (התנועה) כתב כי "חנין זועבי היתה מהקולות היותר קיצוניים שהיו בכנסת, גם בעיני הציבור הערבי. זועבי פעלה בכל כוחה לחיסול הדו קיום בישראל ונתנה לגיטימציה מסוכנת לטרור. טוב שהלכה, וכדאי שתיזהר כעת במעשיה כאשר החסינות לא תגן עליה יותר. שלום ולא להתראות".

גדעון אלון, הכתב הפרלמנטרי של "ישראל היום", ביטא הבוקר במאמר בעיתון את תחושתם של רבים כאשר כתב: "במשך כמעט שלושה עשורים שבהם אני משמש ככתב פרלמנטרי, לא היה חבר כנסת שהיה עוין כל כך למדינה כחנין זועבי... איני זוכר חבר כנסת כזועבי שניצל כל הזדמנות כדי להכפיש את המדינה, להשחיר את פניה ולבוז לה... היא המשיכה להתפרע ולהשתולל (תקפה סדרנית בכנסת שניסתה להוציא אותה לאחר שהורחקה מהאולם) ותקפה את המדינה, חיילי צה"ל והכנסת מעל כל במה אפשרית  בארץ ובחו"ל... והרתיחה רבים כשטענה שחוטפי שלושת הנערים [נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח הי"ד] הם 'לא טרוריסטים'".

אלון הוסיף וציין כי ההסתייגות מזועבי לא הייתה רק נחלתם של חברי הכנסת היהודים מכל סיעות הבית: "אפילו חבריה מהרשימה המשותפת – בעיקר מחדש ומרע"מ – אמרו בשיחות רקע שהתנהגותה גורמת להם נזק חמור... אפשר בהחלט לשמוח על פרישתה".

תגיות:הכנסתחנין זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה