חדשות בעולם

ארדואן סירב להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי של טראמפ

הנשיא הטורקי זעם על דבריו של ג'ון בולטון בישראל, בהם אמר כי לפני נסיגת ארצות הברית מסוריה על טורקיה להתחייב שלא לפגוע בלוחמי המיליציה הכורדית

ארדואן (צילום: שאטרסטוק)ארדואן (צילום: שאטרסטוק)
אא

מפלס המתח ביחסים בין טורקיה וארצות הברית חוזר לעלות: נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, סירב לקיים את הפגישה שתוכננה לו עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, והבכיר האמריקני עזב את טורקיה.

הרקע לצעד הבלתי דיפלומטי בעליל של ארדואן הינו ההצהרה שהשמיע בולטון בתחילת השבוע, במהלך ביקורו בישראל, ביחס להחלטת הממשל האמריקני לסגת מסוריה. בולטון אמר כי הנסיגה אכן תתבצע כפי שהחליט הנשיא טראמפ, אולם הבהיר כי הדבר יקרה רק לאחר הבסת ארגון דאע"ש ורק לאחר שטורקיה תתחייב לביטחונם של הלוחמים הכורדים בסוריה, שמילאו תפקיד מרכזי במאבק של הקואליציה בהנהגת ארצות הברית נגד ארגון דאע"ש.

עבור טורקיה, הצהרתו של בולטון הינה בבחינת "סדין אדום", מפני שהיא מחשיבה את מיליציית ה- YPG הכורדית-סורית לארגון טרור המהווה שלוחה של מיליציית ה- PKK הכורדית הפועלת בשטח טורקיה. בנאום בפני חברי מפלגתו, מפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP) השלטת במדינה, הגדיר ארדואן את דבריו של בולטון כ"טעות חמורה", והבהיר כי טורקיה לא תוכל לקבל את התנאי שהציב הבכיר האמריקני. "מי שחושב כמוהו עושה אף הוא טעות. לא נוכל להתפשר בנוגע ללוחמי המיליציה הכורדית", קבע הנשיא הטורקי. הוא הדגיש כי טורקיה נחושה לחסל את כל הטרוריסטים בסוריה לאחר שארצות הברית תיסוג ממנה, וחזר על האיומים אותם השמיע בתקופה האחרונה לפלוש לסוריה לצורך פעולה נגד הכורדים. "אם ישנם טרוריסטים אחרים שינסו לחבל במאמצינו בסוריה, אנו בוודאי נטפל גם בהם".

ארדואן הוסיף וטען כי ארצו הגיעה להבנה ברורה עם טראמפ על הנסיגה האמריקנית מסוריה, אך לדבריו "קולות שונים החלו לצוץ מחלקים שונים של הממשל".

טרם עזיבתו את טורקיה, נפגש בולטון עם דוברו של ארדואן, איבראהים קאלין. דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי, גארת' מרקז, מסר לאחר הפגישה כי "שני האישים ניהלו דיון פורה בהחלטתו של הנשיא טראמפ לסגת מצפון-מזרח סוריה בקצב מתאים. הם זיהו נושאים נוספים לדיאלוג והדגישו את היחסים הבילטרליים החזקים בין שתי המדינות. ארצות הברית מצפה להתייעצויות הצבאיות הנמשכות בנוגע לשיתוף הפעולה שלנו בסוריה".

תגיות:ארדואןג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה