חדשות בארץ

נתניהו: אין מקום להתקפות על השב"כ

בהתייחסות עקיפה לביקורת מימין על התנהלות השב"כ, שיבח ראש הממשלה את הארגון על עבודתו המקצועית והמסורה ואמר כי אין כל מקום להתקיפו

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום (שלישי) להגנתו של השב"כ, וזאת על רקע הביקורת הנמתחת מימין על התנהלות הארגון בפרשת מעצרם של חמשת הנערים החשודים ברצח הפלסטינית עאישה ראבי.

נתניהו שיבח בדבריו את כוחות הביטחון על לכידתו הלילה של המחבל עאסם ברגותי, שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בעפרה: "אני משבח על הפעולה הזאת את הימ״מ, את צה״ל, ובראש ובראשונה את השב״כ שהוא ארגון סיכול הטרור הטוב מסוגו בעולם. אנחנו חייבים לו הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות. אין שום מקום להתקפות עליו".

ובתוך כך, עורכי הדין עדי קידר ומשה פולסקי מארגון "חוננו" פגשו הבוקר שניים מחמשת הקטינים העצורים בשב"כ, שטרם נפגשו עם עורכי דין בשל צו שאסר זאת עליהם עד עתה ותוקפו פקע היום. בצאתם מהפגישה אמרו עורכי הדין כי שני הקטינים עברו חקירות קשות, שכללו התנהלות פסולה ובלתי חוקית מצד חוקרי השב"כ, וכי הם שבורים ומותשים. קידר אמר כי הקטין עמו נפגש, שהינו כבן 15 וחצי, תיאר בפניו את התנאים הקשים מהם הוא סובל: "רוב שעות היממה הוא היה אזוק לכיסא כשידיו מאחור, הפסקות קצרות מאד לצרכים בסיסיים". עורך הדין הוסיף, כי דווקא לאחר שהקטין התלונן בפני בית המשפט על התנהלותם של החוקרים, הם החמירו את תנאי החקירה. "ברמה האישית כאשר מדברים על קטינים, ההתעללות הנפשית הזאת היא חמורה ביותר והיא צריכה להדיר שינה מעיננו. אנו מקווים שהדברים יטופלו בחומרה", אמר קידר.

בהתפתחות נוספת בפרשה, שהתרחשה היום בין כותלי בית המשפט המחוזי בלוד, דחתה השופטת נאווה בכור את הערר שהגיש איתמר בן גביר, עורך דינו של אחד הקטינים, בבקשה לשחררו. עם זאת, השופטת המליצה לשב"כ לשקול את שחרורו של הקטין בן ה- 16, העצור מזה 10 ימים, ביום חמישי הקרוב. לדבריה, את הפעולות שצריך עדיין לבצע במסגרת החקירה ניתן לסיים עד לתאריך יעד זה. בכור גם החליטה להפנות את תלונתו של הקטין על אלימות נגדו ליחידת מבת"ן (מבקר תלונות נחקרים), האחראית על בדיקת תלונותיהם של נחקרים נגד התנהלותם של חוקרי שב"כ.

עורך הדין בן גביר מסר בתגובה: "לטעמי היה ראוי לשחרר את מרשי כבר היום ואולם בית המשפט העביר מסר למשטרה ולשב״כ, ואני מקווה שביום חמישי יגיעו בשב״כ עם בקשות שחרור לגבי כל העצורים".

תגיות:השב"כביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה