חדשות בארץ

צפון רמת הגולן: כבישים נחסמו עקב השלג

רשות הטבע והגנים הודיעה כי בשל חשש לשיטפונות באפיקי הנחלים, חל איסור מוחלט להיכנס אליהם ברגל וברכב או לחצותם, וזאת עד לירידה מוחלטת של מפלס המים

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

השלג שיורד החל משעות הבוקר (שני) בצפון רמת הגולן החל להיערם בחלק מצירי התנועה, ובשל כך חסמה המשטרה לפני הצהריים את הכבישים הבאים לתנועה: צומת וואסט לכיוון מרום גולן, כביש 978; צומת מפל סער לכיוון מסעדה/עין קנייא, כביש 99; וצומת בראון לכיוון אל-רום, כביש 98. במקום פועלים כלים הנדסיים לפתיחת הכבישים.

מהמשטרה נמסר כי היא נערכה על כלל יחידותיה על מנת לתת מענה מיטבי ומיידי לכל תרחיש אפשרי כתוצאה ממזג האוויר הגשום הפוקד את ישראל.

מתנדבי יחידות החילוץ גולן וגליל כרמל של מחוז צפון, וכן יתר ארגוני החירום וההצלה, הגבירו את הכוננות שלהם על מנת להגיע במהירות לכל זירה ולסייע לכוחות המשטרה ככל שיידרש במאמצים להצלת חיים.

ובתוך כך, מאזור הצפון ממשיכות לזרום תמונות מרהיבות של נחלים ומפלים שוצפים. יצוין, עם זאת, כי על פי תחזית השירות המטאורולוגי קיים חשש לשיטפונות באפיקי הנחלים, וכניסה לתוכם עלולה ליצור סכנת חיים. עקב כך, הודיעה הבוקר רשות הטבע והגנים כי חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה או לחצותם עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. 

מפל הטחנה בשמורת עיון (צילום: רמזי בדראן, רשות הטבע והגנים)

בשל מזג האוויר הסוער, פרסמה המשטרה דגשים חשובים והמלצות לנהגים. בין היתר, הם נקראים לנהוג בזהירות מירבית בשל החשש מסכנת החלקה בכביש, ולהימנע מלנסוע בצירים בהם ישנו חשש להצפות, שיטפונות או סכנת החלקה וטביעה. יש להימנע מהגעה לאזורים בהם קיים חשש ממשי משטפונות. כמו כן, יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי מזג האוויר ותנאי הדרך. אין לבצע עצירות פתע ויש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים. יש להעניק תשומת לב מיוחדת להולכי רגל, תוך מתן זכות קדימה.

בנוסף, טרם נסיעתם חובה על הנהגים להקפיד על תקינות האורות וניקוי הפנסים, וכמובן אין לשכוח להדליק אורות בזמן הנהיגה. יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת, לרבות שימוש בטלפון נייד או שליחת הודעות. במקרה הצורך יש לעצור בצורה בטוחה בצד הדרך. חל איסור לעצור בשול הדרך ובמקום שאינו מיועד לכך, וזאת בשל הסכנה הטמונה בכך לרכבים החולפים. במקרה של תקלה ברכב, יש להדליק אורות מהבהבים, ללבוש אפוד זוהר, להציב משולש אזהרה, לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות ולהתקשר למוקד 100.

תגיות:משטרת ישראלמזג אוויררמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה