חדשות בארץ

דרמה באוויר: חופת המטוס התנתקה, הצוות הצליח להנחית את המטוס בשלום

התקרית החמורה אירעה ביום רביעי שעבר בטיסת אימונים שגרתית של מטוס קרב מסוג F-15. צה"ל פרסם היום את קולות הקשר מהאירוע, שבסיומו הצליח צוות המטוס לנחות בשלום

מטוס F-15, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מטוס F-15, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

צה"ל פרסם היום (שני) את קולות הקשר מתקרית חמורה שאירעה ביום רביעי שעבר בטיסת אימונים שגרתית של מטוס קרב מסוג F-15 ("בז") בדרום הארץ, ליד בסיס חיל האוויר בנבטים. במהלך טיסתם של הטייס סרן י' והנווט סגן ר', התנתקה חופת המטוס ממקומה, כאשר המטוס היה בגובה של כ- 30 אלף רגל (כ- 9 ק"מ) מעל פני הים, ובתנאים קיצוניים של קור ורוח עזה. בעקבות התקלה הנדירה, היה קיים סיכון ממשי למטוס ולצוותו. מדובר צה"ל נמסר כי "הצוות שלט באירוע והביא את המטוס לנחיתה בטוחה בבסיס חיל האוויר בנבטים".

קצין בכיר בחיל האוויר אמר כי "לא היו סימנים או אזהרה – זה קרה בהפתעה גמורה". למרות התנאים המורכבים, שני אנשי הצוות העריכו כי יצליחו להנחית את המטוס בבטחה והחליטו שלא לנטוש אותו. "האירוע הסתיים בשלום הודות לצוות האוויר ולהכשרה שהם עוברים", ציין הקצין הבכיר, "הם פעלו באומץ לב, בקור רוח, בתכליתיות ובמקצועיות תוך עבודת צוות, אמון הדדי ועמידה בתנאים פיזיים קשים".

לאחר הנחיתה הדרמטית, שהסתיימה בחסדי שמיים בשלום, עברו הטייס והנווט בדיקות רפואיות, ונקבע כי מצבם טוב. מפקד חיל-האוויר, האלוף עמיקם נורקין, הורה לעצור את טיסות האימונים במטוסי ה- F-15 עד לסיום תחקיר האירוע והפקת הלקחים ממנו.

(קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:חיל האווירצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה