חדשות בארץ

הרמטכ"ל העיר הערה פיקודית למזכיר הצבאי של נתניהו, ג’ון בולטון נחת בישראל

נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה פוטין, מזכיר המדינה האמריקני יגיע לאזור בימים הקרובים, וארדן החליט להשאיר את סוגיית מינויו של מפכ"ל משטרה קבוע לממשלה הבאה שתוקם לאחר הבחירות. כל מה שחשוב לדעת

אא

כ- 10,000 פלסטינים התפרעו אתמול לאורך גדר המערכת בגבול בין ישראל ורצועת עזה. במהלך האירועים נרשמו השלכת מטענים, יידוי אבנים והבערת צמיגים.

כוחות צה"ל עצרו את אחיו של סאלח ברגותי, המחבל שביצע בחודש שעבר את הפיגוע בכניסה לעפרה. כך מדווחים מקורות פלסטיניים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים אתמול שיחת בירור עם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, בכל הנוגע להתנהלות שקדמה לפינוים ביום חמישי של המבנים היבילים שהוצבו במאחז עמונה. מהבירור עלה כי בלוט השתהה בהעברת ההנחיה שנתן לו ראש הממשלה נתניהו לעצור את פינוי המבנים, והעביר אותה לצה"ל רק בשעה 6 בבוקר – חמש שעות לאחר שקיבל אותה, ושעה וחצי לאחר שהפינוי החל בפועל. איזנקוט הבהיר לבלוט כי טעה בטיפולו באירוע וכי היה ‏מצופה ממנו לנהוג באופן מקצועי יותר. על רקע זה החליט איזנקוט להעיר לבלוט הערה פיקודית. מדובר צה"ל נמסר כי תת-אלוף בלוט הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים להמשך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השיחה התמקדה במצב בסוריה ובהחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להסיג את כוחות הצבא האמריקניים מסוריה. מהקרמלין נמסר כי השיחה נערכה ביוזמת הצד הישראלי. עוד נמסר כי סוכם להמשיך ולחזק את התיאום בין שתי המדינות באמצעות הערוצים הצבאיים והדיפלומטיים. מאוחר יותר, לפני כניסת השבת, כתב ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו כי אמר לפוטין שישראל נחושה להמשיך במאמציה למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, נחת בישראל. הבכיר האמריקני ייפגש מחר בערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וידון עמו, בין היתר, בהחלטה האמריקנית לסגת מסוריה. בהמשך השבוע צפוי בולטון לבקר בטורקיה. בשיחה עם עיתונאים במטוס, טרם נחיתתו בישראל, הזהיר בולטון את סוריה שלא לנצל את נסיגת הכוחות האמריקניים משטחה ולעשות שימוש בנשק כימי. "לחלוטין אין שינוי בעמדתה של ארצות הברית נגד שימוש בנשק כימי מצדו של המשטר הסורי", הבהיר בולטון והוסיף: "שלמשטרו של אסד לא יהיו אשליות – שימוש בנשק כימי יגרור תגובה חזקה מצדנו, כפי שעשינו כבר פעמיים".

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, צפוי להגיע בימים הקרובים לביקור במזרח התיכון, וזאת על רקע החלטת הממשל להסיג את 2,000 החיילים האמריקניים הנמצאים בסוריה. פומפאו יבקר, בין היתר, בסעודיה, מצרים, ירדן, קטאר ואיחוד האמירויות.

בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר אתמול לעיתונאים כי "טרם הוחלט על מועד נסיגת החיילים מסוריה, עם זאת לא נישאר שם ללא הגבלת זמן". הבכיר הוסיף כי הנשיא טראמפ החליט על נסיגת הכוחות, "ואנחנו מגבשים את התוכניות לכך".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, החליט להאריך את מינויו הזמני של ניצב מוטי כהן כממלא מקום מפכ"ל המשטרה בארבעה חודשים נוספים ולהשאיר את מינויו של מפכ"ל קבוע לממשלה הבאה שתוקם לאחר הבחירות. "אף על פי שקיימים מועמדים ראויים לתפקיד, זוהי ההחלטה הראויה והנכונה בנסיבות שנוצרו בשל הקדמת הבחירות, לטובת המשטרה", נמסר מטעמו של ארדן.

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הודיעה כי לא תתמודד על מקום בכנסת הבאה. מימין וגם משמאל בירכו על הודעתה של זועבי. השר יואב גלנט כתב: "בכנסת אין מקום לשונאי ישראל. אסור לאפשר לאויבנו לנצל את הדמוקרטיה כדי להחריב את מדינת ישראל". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב עם צאת השבת בחשבון הטוויטר שלו: "טוב שנציגה בכירה של הגיס החמישי עוזבת את הכנסת. מאחל לה הצלחה בעזה או בביירות". חבר הכנסת יואל חסון (התנועה) כתב כי "חנין זועבי היתה מהקולות היותר קיצוניים שהיו בכנסת, גם בעיני הציבור הערבי. זועבי פעלה בכל כוחה לחיסול הדו קיום בישראל ונתנה לגיטימציה מסוכנת לטרור. טוב שהלכה, וכדאי שתיזהר כעת במעשיה כאשר החסינות לא תגן עליה יותר. שלום ולא להתראות".

אלפי בני אדם הפגינו היום בצרפת במסגרת המחאה המכונה "האפודים הצהובים". המפגינים קראו לנשיא צרפת עמנואל מקרון להתפטר מתפקידו.

תחזית מזג האוויר

הלילה ירדו גשמים מקומיים בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. ייתכנו סופות רעמים יחידות. רוחות דרום-מערביות ערות יחלו לנשב לאורך החוף.

מחר (ראשון) צפוי לרדת מדי פעם גשם בצפון הארץ, מלווה בסופות רעמים יחידות. רוחות חזקות ינשבו ובחרמון ירד שלג. בדרום ומרכז הארץ ייעשה אביך. הטמפרטורות ירדו וייעשה קר. לקראת ערב הגשם יתחזק ויתפשט למרכז הארץ. ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הצפון.

ביום שני יוסיפו לרדת גשמים מדי פעם, בעיקר בצפון הארץ. ייתכנו עדיין סופות רעמים בודדות. לאורך החוף יוסיפו לנשב רוחות דרום-מערביות ערות. בחרמון ירד שלג. יוסיף להיות קר.

ביום שלישי יוסיף לרדת מדי פעם גשם בצפון הארץ, והוא ילווה בסופות רעמים יחידות. במישור החוף יוסיפו לנשב רוחות דרום-מערביות ערות. בחרמון יוסיף לרדת שלג. בדרום הארץ ובמרכזה ייתכן אובך. יהיה קר מהרגיל לעונה. לקראת ערב הגשם יתפשט בהדרגה למרכז הארץ.

תגיות:גלעד ארדןג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה