חדשות בארץ

הפינוי האלים בחוות עמונה הסתיים: 7 פצועים ועשרות עצורים

עימותים בין כוחות המשטרה לנערים בעמונה. כתוצאה מהעימותים שני שוטרים וחמישה נערכים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים

  • כ"ו טבת התשע"ט
עמונה (צילום: פלאש 90)עמונה (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שעות של עימותים אלימים ומראות קשים, הסתיים פינוי המאחז הלא-חוקי חוות עמונה. כתוצאה ממאבקי הכוח בין המשטרה לתושבים, 7 נפצעו - 2 שוטרים ו-5 אזרחים, ועשרות נעצרו. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים. 

חילופי ההאשמות וגירסאות סותרות בין המשטרה להנהגת המתיישבים על היקפי האלימות והאשמים בה. במקום היו עימותים קשים בין השוטרים לנערכים. על פי המשטרה, במקום התבצרו כ-200 נערים ששפכו שמן על הכביש והשליכו חפצים כדי למנוע את הפינוי.

השבוע הודיעה הפרקליטות כי על המבנים שהוצבו במרכז עמונה להיות מפורקים בתוך 48 שעות. במידה ולא - הם יוחרמו. יצוין כי זאת חרף העובדה שהמקום נקנה כחוק.

אתמול הודיעו התושבים כי הם מסרבים להיכנע לאולטימטום שהפרקליטות הציבה להם, ואין בכוונתם לפנות את המבנים.

מנהיגי המאבק מאשימים כי "השוטרים פתחו בירי כדורי גומי ורימונים הלם וגז נגד המוחים ובני הנוער במקום והשתמשו בפינוי באגרופנים ובאלות. משטרת ישראל נהגה כאן באלימות כמוה ראינו בפינוי עמונה הראשון ב2006" את חאן אל אחמר ראש הממשלה לא פינה למרות שיש פס"ד חלוט של בג"ץ. אבל כאן במקום שהקרקע שלנו היה חשוב לו למהר ולפנות אחרי עשרה חודשים בהם המתננו לאישור להשתמש בקרקע אישור שלא הגיע. ככה זה כשאתה מתנחל – אין לך באמת זכויות אפילו לא זכות פשוטה להשתמש ברכוש שלך".

מארגון 'חוננו' נמסר: "עורכי הדין של ארגון חוננו מעניקים סיוע משפטי עד כה ל-5 עצורים שמועברים לתחנות המשטרה. בנוסף, למוקד המשפטי של ארגון חוננו מגיעים דיווחים על אלימות שוטרים קשה. בסרטונים שמגיעים מהמקום ניתן לראות שימוש פסול בגז פלפל, תקיפת נער שישב על הקרקע ע"י שוטר מג"ב והתזת גז פלפל לתוך מבנים. בנוסף פונו מספר נערים לבתי החולים בעקבות אלימות שוטרים. עורכי הדין של המחלקה האזרחית בארגון חוננו החלו באיתור שוטרים אלימים ובהגשת תלונות בנושא".

יצוין כי תושבי עמונה קנו את האדמה בכמה מיליוני שקלים, כאשר העסקה אף אושרה על ידי המנהל האזרחי. עם זאת, העסקה אינה קיבלה את אישורו של הדרג המדיני. 

תגיות:פצועיםעמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה