חדשות בארץ

סקר חדש בקרב הציבור הדתי לאומי: מעדיפים את סמוטריץ’ בראש רשימת הציונות הדתית

בסקר של מכון "מאגר מוחות", שפורסם בעיתון "בשבע", זוכה בצלאל סמוטריץ' לרוב קולותיהם של המצביעים הדתיים לאומיים כמי שצריך לעמוד בראשות רשימת הציונות הדתית

בצלאל סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בצלאל סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ב"בית היהודי" מתקשים עדיין להתאושש מההודעה הדרמטית של נפתלי בנט ואיילת שקד על עזיבתם את המפלגה והקמת מפלגת "הימין החדש". סקר חדש, שפורסם הבוקר (חמישי) בעיתון "בשבע", מלמד, עם זאת, כי בקרב הציבור הדתי לאומי אין התלבטות מי צריך לעמוד בראש רשימת הציונות הדתית בבחירות הבאות לכנסת.

מסקר אינטרנטי, שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" בראשותו של פרופ' יצחק כ"ץ – ואשר כלל מדגם אקראי הסתברותי של 502 משיבים המייצגים את הציבור הדתי לאומי בישראל – עולה כי 54% סבורים שבצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) הוא האדם שצריך לעמוד בראש רשימת הציונות הדתית. השאלה שנשאלו המשיבים במקרה זה הייתה פתוחה – זאת אומרת, ללא הגדרה מראש של המועמדים האפשריים. במקום השני, הרחק מאחורי סמוטריץ', משתרך אורי אריאל – 14% בלבד השיבו כי הוא מועמדם לראשות הרשימה הציונית דתית. 9% נתנו את קולם לאלי בן דהן. 7% סבורים כי נפתלי בנט – גם אחרי פרישתו המהדהדת מ"הבית היהודי" – הוא שצריך לעמוד בראש הרשימה המגזרית. בהמשך רשימת המועמדים האפשריים לעמוד בראש הרשימה נמצאים הרב חיים דרוקמן ומוטי יוגב עם 5% לכל אחד; בועז העצני, מרים פרץ וסיון רהב מאיר קיבלו 2%.

עוד עולה מהסקר, כי קולותיהם של המצביעים הדתיים לאומיים מתחלקים ברובם בין שלוש מפלגות. בתשובה לשאלה "למי אתה מתכוון להצביע בבחירות הקרובות לכנסת?" השיבו 22.6% כי יתנו את קולם לליכוד, 16.2% אמרו כי יצביעו ל"ימין החדש" של שקד ובנט, ו- 14.4% השיבו כי יצביעו עבור מפלגת הציונות הדתית שתכלול את הבית היהודי והאיחוד הלאומי. 4.4% מקרב הנשאלים השיבו כי יצביעו למפלגת "עוצמה לישראל" (מרזל, בן גביר, בן ארי). ש"ס נמצאת במקום החמישי בהעדפות ההצבעה של הציבור הדתי לאומי – עם 4.2%. 3.2% אמרו כי יצביעו למפלגת "יחד" של אלי ישי, ואילו 2.8% הצהירו כי יצביעו ליהדות התורה. גם "גשר" של אורלי לוי-אביקסיס ו"כולנו" של משה כחלון נמצאות, לפי סקר זה, על מפת ההצבעה של הציבור הדתי לאומי – עם 1.8% ו- 1.2% בהתאמה.

למרות ש"הימין החדש" עוקפת בסקר את רשימת הציונות הדתית מבחינת אחוזי ההצבעה במגזר הדתי לאומי, בנט ושקד אינם יכולים לנוח על זרי הדפנה בכל הנוגע לקולות אלו. שאלה נוספת עליה נתבקשו משתתפי הסקר להשיב הייתה מה רמת הביטחון בהצבעה למפלגה עליה הצהירו, בסולם מ- 1 עד 10 (10 – רמת ביטחון מוחלטת). המצביעים הפוטנציאליים לליכוד מקרב הציבור הדתי לאומי הביעו רמת ביטחון ממוצעת של 8.08 בהצבעתם, רמת הביטחון הממוצעת בהצבעה לרשימת הציונות הדתית הייתה 7.30, ואילו מי שהביעו את כוונתם להצביע ל"ימין החדש" ליוו זאת ברמת ביטחון ממוצעת נמוכה במיוחד – של 3.92 בלבד.

נתונים מעניינים נוספים מתייחסים לסוגיה העומדת לפתחם של אנשי מפלגת הציונות הדתית – בהנחה שהבית היהודי והאיחוד הלאומי יגיעו להסכמות על ריצה משותפת: מיהם הגורמים הפוליטיים הנוספים שרצוי לרוץ עמם יחד כדי להגביר את כוחה של המפלגה מחד ולמנוע אובדן קולות רבים בשל אחוז החסימה הגבוה מאידך? 48% ממשתתפי הסקר השיבו כי צירופה של מפלגת "יחד" של אלי ישי לרשימת הציונות הדתית יגביר את הסיכוי שהם יצביעו לרשימה זו. 15% השיבו, עם זאת, כי צירוף זה יקטין את הסיכוי שהם ייתנו את קולם לרשימה. צירופה של "עוצמה לישראל" לרשימת הציונות הדתית נתפס – על פי הסקר – כפחות אטרקטיבי מבחינה אלקטורלית: 37% השיבו כי צירוף מפלגה זו יגביר את הסיכויים להצבעה עבור הרשימה הציונית דתית, אך 25% אמרו כי צירוף זה יקטין את הסיכויים להצבעתם עבור הרשימה.

תגיות:בחירותסקרבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה