חדשות מדע וטכנולוגיה

היסטוריה בחקר החלל: הגשושית הגיעה לעצם המרוחק ביותר מכדור הארץ

מדעני נאס"א שברו שיא היסטורי, כאשר הגשושית "ניו הורייזונס" הגיעה לעצם הרחוק ביותר מכדור הארץ שנחקר עד כה

  • כ"ו טבת התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מדעני נאס"א בפריצת דרך משמעותית בחקר החלל: אחרי ניתוק קשר מורט עצבים של 10 שעות, הגשושית "ניו הורייזונס" יצרה קשר עם תחנת הבית לאחר ששברה שיא היסטורי כשהגיעה לעצם הרחוק ביותר מכדור הארץ שנחקר עד כה, העצם השמימי "אולטימה תולה", שנמצא בחגורת קויפר, מרחק של 6.4 מיליארד קילומטרים מכדור הארץ.

"אולטימה תולה" משמעו היא: הגבול האחרון,  קצה העולם, הנקודה הרחוקה ביותר. אכן, לאחר 13 שנות מחקר, הגיעה הגשושית אל הנקודה הרחוקה ביותר אליה אי פעם הגיע כלי מחקר. טריטוריה חדשה. בנאס"א מקווים שהמידע שאספה הגישושית יסייע להבנת תהליכי ההיווצרות של כוכבי לכת.

הגשושית ההיסטורית "ניו הורייזונס" כבר צילמה והחלה לשלוח תמונות של "אולטימה תולה" במרכז השליטה באוניברסיטת ג'ון הופקינס שבמרילנד. ההערכה היא כי ייקח עוד שנתיים כדי לקבל את מלוא המידע.

אלן שטרן, המדען שבראש הפרויקט, אמר: "שברנו שיא, אף כלי לא חקר משהו כל כך רחוק. תחשבו על זה. אנחנו מיליארד מייל מפלוטו".

הגשושית "ניו הורייזונס" שווה בגודלה לפסנתר כנף, והיא חלק ממשימה בעלות 800 מיליון דולר. הגשושית מרחפת במרחק של כ-3,500 קילומטר מ"אולטימה תולה".

בתוך כך, סוכנות החלל הסינית הודיעה הבוקר (חמישי) כי החללית צ'אנגה 4 (Chang'e 4) נחתה בהצלחה בצדו האפל של הירח. כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית. מדובר בחללית הראשונה שנוחתת בצד שאותו לא ניתן לראות מכדור הארץ, ולכן מדובר בהישג מבחינת סין, שמנסה לקבע את מקומה כמעצמה בתחום החלל. החללית תנחית רכב חלל ונחתת, שיחקרו את הצד האפל של הירח - שאותו לא ניתן לראות מכדור הארץ.

תגיות:חללנאס"אמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה