חדשות יהדות

לפני מרתון טבריה: יוצאים בקמפיין נגד חילול שבת

בעוד ראש עיריית טבריה מעודד חילולי שבת המוניים, פונים המקובל הרב דב קוק ורבה הראשי של טבריה לבעלי העסקים ותושבי העיר

  • כ"ו טבת התשע"ט
הרב משה צבי בוחבוט, רב העיר טבריה (צילום: פלאש 90)הרב משה צבי בוחבוט, רב העיר טבריה (צילום: פלאש 90)
אא

טבריה כואבת את חילול השבת: הרב משה צבי בוחבוט, רב העיר טבריה, יצא היום (חמישי) בקמפיין נרחב למען שמירת השבת בקרב בעלי עסקים בעיר, גם אלו שלא שמרו עד היום.

במהלך הקמפיין, יפנה הרב באופן אישי לכלל בעלי העסקים בעיר ויבקש מהם שיקבלו על עצמם לשמור את השבת. בעלי העסקים שייענו לקריאה  יקבלו מהרב הראשי תעודת הוקרה מכובדת.

הרב פנה אף לתושבים בבקשה להקדים ולקבל שבת 10 דקות קודם הזמן לזיכוי הרבים, זאת בכדי להוסיף על קדושתה של השבת המתחוללת בראש כל חוצות.

בעלי עסקים העלו ברשתות את היוזמה וכתבו "גם אני התפקדתי למרתון שמירת השבת בטבריה".

אתמול פנה המקובל הרב דב קוק לתושבי טבריה, וביקש מהם שיקבלו על עצמם יום צום – כמו בתשעה באב – לנוכח חילולי השבת בעיר טבריה. "נבקש מכל מי שיש לו זיקה לשבת לצום ולעשות תענית ציבור ביום חמישי הקרוב כ"ו טבת תשע"ט 3/1/19 כשם שקובעים צום במקרים שיש סכנה כגון ספינה המיטרפת בים, או מחלות ועצירת גשמים, שאז קובעים צום בשני וחמישי ושני, כך צריך לצום מחר על חילול השבת ההמוני בעיר טבריה".

כזכור, ראש העירייה הפרובוקטיבי רון קובי, שנבחר לאחרונה בטבריה הצהיר השבוע כי לאחר המרתון המסורתי שיתקיים ביום שישי הקרוב תיערך מסיבת רחוב המונית אל תוך השבת, תוך כדי חילול ורמיסת השבת. "כולם להתכונן!", כתב קובי, "מסיבת רחוב בשישי הקרוב. אחרי המרתון אנחנו חוגגים ברחוב הקישון. אוכל, יין, בירות, מוסיקה חיה, די ג'יי טכנו והמון חברים חברות טבריינים ומבחוץ. סופ"ש חגיגה בטבריה. אף אחד לא יעצור את טבריה! העיר תהיה פתוחה במוקדי הבילוי גם בשישי ושבת! לא ניתן לכפייה החרדית לשלוט בעיר".

תגיות:טבריההרב משה צבי בוחבוטרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה