חדשות בארץ

97 ימים לבחירות: 4 מפלגות על סף אחוז החסימה. מיהן?

סקר שמתפרסם הבוקר ב"ישראל היום" מעלה נתונים מפתיעים: 4 מפלגות על סף אחוז החסימה, הליכוד שומרת על כוחה וגבאי ממשיך להתרסק

  • כ"ו טבת התשע"ט
גבאי (צילום: פלאש 90)גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) מתפרסם סקר משותף שערכו "ישראל היום" ו"מאגר מוחות". מן הסקר עולה שמפלגתו של בני בנץ "חוסן לישראל" יורדת ל-13 מנדטים, ומפלגת העבודה בראשות אבי גבאי מתקבלת 7 מושבים בלבד.

עוד עולה מן הסקר כי מפלגת הליכוד שומרת על כוחה עם 28 מנדטים, יש עתיד מקבלת 13, הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד מגיעה ל-8 מנדטים. יהדות התורה, כחלון ומרץ – 6 מנדטים כל אחת, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 5, וארבע מפלגות נמצאות על סף אחוז החסימה: ש"ס, ישראל ביתנו, הבית היהודי – האיחוד הלאומי, והתנועה בראשות ציפי לבני.

מערכת הבחירות הנוכחית מאופיינת בשינויים דרמטיים בגושי הימין והשמאל. במוצאי השבת האחרונה הדהימו השרים בנט ושקד, בכירי הבית היהודי, בהודעתם כי הם עוזבים את המפלגה ומקימים מפלגה חדשה, שתפנה לחילוניים ודתיים ימניים. צעד דרמטי זה גרם לשינויים בתוך גוש הימין, ולמפלגת הבית היהודי לקבל בסקרים 4 מנדטים בלבד.

מספר ימים לאחר מכן, הודיע יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, כי הוא מפרק באחת את השותפות עם מפלגת התנועה של ציפי לבני. ההודעה הדרמטית גרמה לחיכוכים והשמצות הדדיות ומכוערות בגוש השמאל, ולמפלגות הימין להתחזק מעט בסקרים. 

תגיות:בחירותסקראחוז החסימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה