חדשות בארץ

נסיעה מהירה מהצפון לדרום בלי רמזורים? החל מיום שלישי הקרוב

הכירו את כביש 77 החדש, שייפתח לתנועה בשבוע הבא. מדובר בכביש מהיר שידלג על 5 הרמזורים ויקל על עומסי התנועה

  • כ"ה טבת התשע"ט
(צילום: נתיבי ישראל)(צילום: נתיבי ישראל)
אא

תושבי הצפון מכירים את הפקקים הבלתי נגמרים, אך ייתכן שבשבוע הבא הכל ישתנה, כאשר ייפתח לתנועה כביש 77 החדש.

 

כביש 77, שנועד להקל על עומסי תנועה ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה של נהגים רבים, הוא כביש רוחב בצפון ישראל, החוצה את הגליל התחתון באזור בקעת בית נטופה. הכביש מוביל מצומת ישי ועד לטבריה, אורכו 42 קילומטר.

הכביש ידלג על חמישה רמזורים באזור עמק יזרעאל ויוקנעם. הכביש יתחבר למחלף המוביל מצפון ולכביש 6 מדרום. הכביש הישן ימשיך לשמש את התושבים המקומיים, כאשר לצידו ייסללו שבילי אופניים.

הכביש צפוי להיפתח לתנועה ביום שלישי הבא, והתקווה היא שהוא ייתן מענה משמעותי לבעיית הפקקים בצפון. כיום, קטע הכביש שעובר מצומת ישי ליקנעם מהווה צוואר בקבוק של כארבעה קילומטרים עבור עשרות אלפי נהגים מדי בוקר וערב, ולעיתים אף מאריך את נסיעתם ביותר משעה. כעת, עם פתיחת הכביש החדש, המצב אמור להשתנות.

בתקופה האחרונה נחנכו באזור הצפון מספר מחלפים נוספים, שגרמו לביטולם של צמתים מרומזרים. המחלפים החדשים מאפשרים לנסוע ללא עצירות מצומת עמיעד שבצפון דרך כביש האגרה ועד לערד ברציפות. מדובר על מרחק של 256 קילומטרים.

תושבי הצפון הביעו את תקוותם שהכביש החדש יקל עוד יותר על החיבור בין צפון הארץ לערי המרכז. 

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ אומר כי, אופיו הכפרי והירוק של האזור קיבל חשיבות עליונה בתכנון הפרויקט, לצד גשרים ומעברים מיוחדים לחקלאים והולכי רגל, יוקמו נתיבים יעודים לרוכבי אופניים שיאפשרו גישה נוחה לישובים קריית טבעון, רמת ישי, שדה יעקב, אלונים כמו גם, גישה נוחה לתחנת רכבת כפר יהושע (רכבת העמק החדשה) שבנייתה מושלמת בימים אלה. מעבר לחשיבותו האסטרטגית של הפרויקט בחיבור הפריפריה למרכז ושדרוג התשתיות בצפון, הפרויקט עתיד להפחית באופן ניכר את זיהום האוויר במרחב.

תגיות:צפוןדרוםכביש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה