חדשות בארץ

הונדורס בהודעה רשמית: בקרוב נעביר את השגרירות לירושלים

פגישה של ראש הממשלה נתניהו, נשיא ברזיל החדש, נשיא הונדורס ומזכיר המדינה האמריקני הניבה את התוצאה המבורכת: שגרירות הונדורס תועבר לירושלים

  • כ"ה טבת התשע"ט
נתניהו והנשיא הונדורס (צילום: פלאש 90)נתניהו והנשיא הונדורס (צילום: פלאש 90)
אא

הונדורס תעביר בקרוב את שגרירותה לירושלים: אמש (שלישי) נערכה ישיבה משותפת בחסות נשיאה הנבחר של ברזיל, ז'איר בולסנרו, בין מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז. בפגישה שהתקיימה בברזיל, סיכמו השלושה כי שגרירות הונדורס תועבר לירושלים, ושגרירות קבע של ישראל תיפתח בטגוסיגלפה, בירת הונדורס.

הבוקר פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית נוסח הצהרה משותף לארה"ב ולישראל: "בעקבות הפגישה המשולשת שנערכה בברזיליה, הוסכם על חיזוק היחסים הפוליטיים ותיאום שיתוף הפעולה בפיתוח בהונדורס. כמו כן הם הסכימו לקדם תכנית פעולה, הכוללת מפגשים בשלוש בירותיהם, לקדם את תהליך ההחלטה לפתוח שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים".

הרננדז הוא המנהיג השלישי שהחליט להעביר את השגרירות לירושלים, לאחר שטראמפ העביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, ויומיים לאחר מכן אף גואטמלה העבירה את שגרירותה לירושלים.

גם ברזיל צפויה להעביר את שגרירותה לבירה. ביום ראשון השבוע אמר ראש הממשלה נתניהו כי נשיא ברזיל החדש, ז'איר בולסנרו, אמר לו כי "לא מדובר בשאלה אם, אלא מתי. ברזיל תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים".

אמש השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה באירועי השבעת נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו שנערכו בברזיל. בקהל בלטו לצד דגלי ברזיל גם דגלי ישראל. הוכחה למעמדה של ישראל בקרב הברזילאים ניתן לראות בכך שהדבר הראשון שנשיא ברזיל עשה כשירד מהבמה בקונגרס לאחר ההשבעה היה להעניק לנתניהו חיבוק חם. כמו כן, במהלך סידור המקומות באירוע, דאגו הברזילאים להושיב את נתניהו בשורה הראשונה של המנהיגים, בעוד ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ונשיאי אמריקה הלטינית ישבו בשורה השנייה. 

תגיות:ברזילשגרירותביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה