חדשות בארץ

האם יעלון וגבאי ירוצו יחד בבחירות לכנסת?

אבי גבאי וצמרת העבודה מנסים לשקם את מצבה האומלל של מפלגתם. האם הם יחברו למשה יעלון או לאהוד ברק?

  • כ"ה טבת התשע"ט
יעלון וגבאי (צילום: פלאש 90)יעלון וגבאי (צילום: פלאש 90)
אא

האם החברות האישית בין גבאי ליעלון תגרום לרמטכ"ל לשעבר לחבור אל מפלגת העבודה? על פי הדיווח ב'כאן', נראה כי מדובר באפשרות מעשית ביותר מבחינתו של גבאי.

על פי הדיווח, גבאי מעוניין להוסיף למפלגה שם משמעותי שיביא לשינוי משמעותי ביחסו של הציבור למפלגה, וכן יחזיר את מספר המנדטים למגמת עלייה. נראה גם כי החברות האישית בין גבאי ליעלון מהווה בסיס לאפשרות של חבירה.

במפלגת העבודה בוחנים שמות נוספים, ביניהם אהוד ברק. על פי הדיווח, גבאי נועד עם ברק ביומיים האחרונים, והציע לו לחבור אל מפלגת העבודה ולחולל את המהפך במעמדה של המפלגה בציבור.

דובר מפלגת העבודה, איציק אלרוב, מגיב לפרסומים כי: "כל הגורמים מדברים זה עם זה, כולל שיחות עם בני גנץ למשה יעלון, ולפי שעה אין חדש לנוכח מפגשים ושיחות אלו".

מצבה של המחנה הציוני הגיע לשפל חסר תקדים, כאשר סקרים צופים לה התרסקות לכדי 7-9 מנדטים בלבד. בשל כך החליט גבאי לפרק את השותפות במחנה הציוני. במהלך ישיבת הסיעה, פנה ללבני באמרו: "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו''.

מספר שעות לאחר מכן, ועדת הכנסת אישרה את התפלגות "המחנה הציוני" לשתי סיעות נפרדות – סיעת העבודה וסיעת התנועה. ח"כ איציק שמולי (העבודה) הציג את הבקשה בדיון, ולאחריו היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון אמר כי "ההסכם בין שתי המפלגות שמר על עצמאותן. מראש ההסכם הופקד בוועדת הבחירות המרכזית כך שאירוע כזה, האפשרות שלו נצפה מראש". 

תגיות:בחירותמפלגהבוגי יעלוןאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה