טהרת המשפחה

איך צריכות להיראות הצפרניים בשעת הטבילה? הרב הראשי בקריאה מיוחדת לנשים

בקריאה מיוחדת, פונה הראשון לציון הרב יצחק יוסף לנשות ישראל: "הקפידו שהטבילה וההלכות יהיו במצב של לכתחילה ולא בדיעבד"

  • כ"ד טבת התשע"ט
אא

הרב הראשי והראשון לציון הרב יצחק יוסף פונה בקריאה מיוחדת לנשות ישראל: "נודע כי עם ישראל בכל הדורות שמר על מסורת היהדות הצרופה, וגם על טהרת המשפחה, אפילו בזמנים קשים מאוד, ואף שברו קורות של קרח או שלג, בשביל לטבול במסירות נפש.

"ולכן רצינו להעיר אוזן רבים, שראוי ונכון להקפיד על הטבילה שיהיה הכל לכתחילה, ולא מצב של דיעבד", כותב הרב יוסף.

עוד מוסיף הרב ומציין: "הנה מרן בשלחן ערוך כתב, שנהגו בנות ישראל ליטול צפרניים בשעה הטבילה. ע"כ. ועל פי הסוד יש לזה חשיבות גדולה ליטהר מכל טומאה שנאחזת באדם, כיון שהקליפות נאחזות בקצות האצבעות, כמבואר בבן איש חי פרשת דברים"

הרב ממשיך ומבאר כי בשעת טבילה יש להיות עם צפרניים קצוצות ולא צבועות. "גם מרן ה'יביע אומר' שכותב שניתן להתיר בדיעבד בכמה מקרים, מכל מקום סיים את דבריו: 'שכל בנות ישראל הכשרות ילכו בעקבות אמותינו הקדושות שעשו סייג לתורה בדברים הללו. ויש להזהירן ולזרזן שלא ילמדו ממקצת הנשים שעזבו ארחות יושר, לנהוג באופנות חדשות כאלו. ואף הללו שכבר נהגו לגדל צפרניהן ולצבען, יש בהן העושות כן מחמת חסרון ידיעה, ומצוה לדבר על לבן, ולהדריכן בדרך ישרה, ולא יהיו פוסחים על שתי הסעיפים, ולשדלן לגזוז צפרניהן בשעת טבילה. ולא ידחו מנהג קדושה וטהרה, מפני אופנה חדשה. שקר החן והבל היופי אישה יראת ה' היא תתהלל"

הרב מציין שכל תוספת של גוף זר מלאכותי שאינו צורך רפואי – מהווה חציצה וגם אם ניתן להתירו, מדובר על דיעבד. "יש לחזק את נשות ישראל היקרות להמשיך לשמור על מסורת ישראל סבא ולא להימשך אחרי המודה החדשה של צפרניים מלאכותיות, לקה, ותוספות והלחמת שיער, וגם נהגו לכתחילה להסיר כל טבעת ונזם וכדומה, אף אם היא רפויה – וכל שכן אם היא מהודקת".

הרב ממשיך ומדגיש כי "בכל מקרה של דיעבד, או שעת הצורך וכדומה, יש לשאול חכם הבקיא באחרונים ובטהרת הבית".

הראשון לציון חותם את דבריו בברכה: "ובזכות שמירת המצווה כהלכתה בדקדוק, יזכו לשלום ושלווה, דורות ישראים ומבורכים, ונחת דקדושה מכל יוצאי חלציהם, אורך ימים שונות חיים וכל טוב סלה".

הרב חותם את הדברים ומתייחס להבדל בין טבילה עם גבס או סתימה בשן לבין לאקה, בנית ציפורנים והלחמת שיער: "וכן כל תוספת של גוף זר מלאכותי, אם אינו צורך רפואי כמו סתימה בשן, או צורך של שלום בית כגון במקרה של נשירת שיער וכדומה, או גבס למשך זמן ממושך, בכ"ז אין ראוי לנהוג בזה ולהכנס למצב של דיעבד... ויש לחזר את נשות ישראל היקרות להמשיך לשמור על מסורת ישראל סבא בשמירת הלכה בדקדוק ולכתחילה, ולא להמשך אחרי המודה החדשה של צפרנים מלאכותיות, לאקה ותוספת והלחמת שיער".

רוצה להתחזק? "מתחברות" – קו הטהרה בארגון הדברות מגיש ייעוץ והכוונה טלפונית לנשים ללא תשלום. חייגי עכשיו 02-6301516

להצטרפות לקבוצת ווטסאפ לאשה – שלחי את המילה "מעוניינת" עם שמך ועיר מגוריך למספר 052-8287668. חובה לשמור באנשי קשר!

תגיות:טבילהחציצהצפרניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה