הפסקת הריון

"אם לא הרבנים ומחלקת אמ"א שתמכו בי, הייתי מבצעת הפלה"

בת חן שירה שמעה שהתינוק שלה בעל מום, ושהיא צריכה לעבור הפלה. עם הרבה תמיכה – היא סרבה, והיום היא מגדלת ארבעה ילדים בריאים לחלוטין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאז קום המדינה, קרוב ל-3 מיליון ילדים שהיו צריכים להיוולד – לא נולדו. במהלך שנת 2018 התבצעו בישראל כ-40,000 הפלות. המספרים עצומים, בלתי נתפסים.

ניר ואורטל קפטן ראיינו בתוכניתם ברדיו "קול ברמה" את בן חן שירה, אם מאושרת ל-4 ילדים – ביניהם אחד שכמעט שלא נולד. זהו סיפורה המרגש.

"הייתי בחודש שישי להריון הרביעי שלי", מספרת בת חן. "והרופא מצא משהו לא תקין בסקירה המורחבת. הוא שלח אותי לביה"ח סורוקה, לפרופסור בשם רלי הרשקוביץ, שהיא פרופסור גדולה בתחום של חקר המוח. הגעתי לשם, וגם שם אמרו לי שיש בעיה. לתינוק שלי חסר חלק בראש, שנקרא 'קורפוס קולוסום', וגם החדרים במוח מוגדלים. זה מצביע על כך שיש סיכוי של 90% שהילד שלי יצא לא בסדר, במילים עדינות.

האזינו לראיון במלואו:

"הציעו לי מיד 'להוריד' את התינוק. אפילו אמרו לי שיש מועד מידי לוועדה להפסקת הריון. הגעתי לוועדה הזו, כי באמת חששתי מאד, וגם קבלתי אישור להפלה ותאריך – בתשעה באב. לולא הרבנים שעמדו לצדי, ובמיוחד הרבנית קרן פרטוש מדימונה וקלינה מהידברות, סביר להניח שהייתי ממשיכה בתהליך. הן באמת סייעו לי נפשית עם כל המצב הזה. כולם מסביב אמרו לי להפיל. זה לא פשוט, זה לחץ של כל הסביבה, כולל בעלי שיהיה בריא. הוא פחד – איך נתמודד עם זה, מה יהיה עם שלושת הקטנים שיש לנו, איך נתמודד, מה נעשה, איך נגדל".

בת חן רצתה להיות בטוחה שהיא עושה את הדבר הנכון, ולכן פנתה למכון "פועה". "רציתי פשוט לדעת שהלכתית זה בסדר. הם הסתמכו על המסמכים הרפואיים שהבאתי להם, וגם על זה שבעצם בעלי לא תמך בהריון, הוא רצה שאבצע את ההפלה, אז היה חשש אמתי שהמשפחה תתפרק. במכון אמרו שכיוון שיש יותר מ-50% סיכון לעובר, וסכנה של התפרקות המשפחה, אז מותר לעשות את ההפלה".

אבל בת חן הרגישה אחרת. היא התחזקה באמונה ופנתה לקבל חיזוקים ממקומות נוספים. "אני פשוט אמרתי 'עד כאן'. לא רציתי להפיל. חברות שלי היו המומות ממני, שאני עם אמונה כזו, הן דאגו לי מאד. אבל אני הלכתי לחפש חיזוקים. הרבנית שלי, קרן פרטוש, הפנתה אותי לרב בצרי מירושלים ולרב קנייבסקי, והם הבטיחו לי שיהיה לי ילד בריא ושלם, ואמרו לי להתחזק באמונה".

בת חן ותרה על התור להפלה, והמשיכה את ההריון. "בעלי אמר לי בהתחלה שהוא לא רוצה להיות איתי בלידה. בחודש האחרון זה התהפך. הוא החליט שהוא כן רוצה להיות איתי, הוא תמך בי והיה לצדי, וגם אמר לי – 'מה שלא יהיה, נתמודד יחד. אני איתך'. התרגשתי מאד מהתמיכה שלו, אבל בתוך-תוכי – רציתי בלידה הזו להיות לבד. רציתי את הרגע הזה פרטי שלי עם ה' יתברך. פחדתי בכל זאת, ורציתי להיות אני הראשונה שרואה את התינוק, בלי אף אחד מסביבי. התפללתי לה' שהלידה תהיה בשבת. לא חלמתי שהתפילה שלי תתקבל עד כדי כך, אבל ילדתי ביום כיפור. בדיוק סיימתי להגיד 'לדוד ה' אורי וישעי', ופתאום הרגשתי את הצירים, חזקים מאד. נסעתי לבית החולים באמבולנס, ובעלי נשאר בבית, לשמור על הילדים, כך שקבלתי בסופו של דבר את הרגע הפרטי שלי".

והילד נולד. "הוא נולד יפה. כל הילדים נולדים מקומטים, קצת לא ברורים – הוא יצא מושלם. פשוט מושלם. והכי חשוב – בריא ושלם".

"אין ספק שצריך להגיד תודה לבורא עולם", מצטרף בעלה של בת חן לשיחה. "אני עדיין לא מעכל. אנחנו בתהליך של עיכול של מה שעברנו. חשוב לי לציין שיש כאן מחדל גדול. יש מכשירים שבודקים עוברים, והם לא יכולים לתת תוצאות 100% מדויקות. אני בטוח שהרופאים והפרופסורים יודעים את זה. כבר שמעתי על כמה מקרים כאלה, שהתוצאות לא היו נכונות. הרבה תינוקות לא באים לעולם בגלל זה. אנחנו קבלנו באמת ברכה מהרבנים הגדולים, שהתינוק יהיה בריא ושלם. הרב בצרי צעק עלי בטלפון – 'הם שקרנים כולם! יש לך ילד בריא!'".

"קראנו לילד ארי מאיר, על שם האר"י הקדוש ועל שם רבי מאיר בעל הנס", מספרת בת חן. "עשינו לו בדיקות של הראש לפני חודש וגילינו שהכל בסדר. החדרים לא מורחבים, וכל מה שאמרו – היה פשוט טעות. אני רוצה לומר לכל מי שבמצב הזה, שהילדים האלה הם אלה שנותנים לנו את החיים. גם אם לפעמים התמונה נראית לנו לא ברורה, אפילו בצרה הכי גדולה שתהיה, ה' יתברך נמצא בכל מקום, הוא מסדר את הכל והוא מנהל את העולם, והוא לא עוזב אותנו לרגע. פשוט צריך להאמין אמונה שלמה, ולהתחזק".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. 

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפסקת הריוןמחלקת אמ"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה