ונשמרתם

מה זה סליים? 10 עובדות שחשוב לדעת

בתקופה האחרונה הפך ה"סליים" לאחד מן המשחקים הפופולאריים יותר בקרב ילדים ובני נוער. מה זה בדיוק הדבר הזה, והאם הוא בטיחותי? 10 עובדות חשובות שכדאי לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. סליים הוא חומר פולימרי גמיש. הוא בעל מרקם כמעט נוזלי, אבל אינו נדבק לידיים. הוא עשוי ממולקולות פולימר, עם תוספת של חומרים נוספים כמו בוראקס, אשר יוצרים את המרקם הגמיש-נוזלי.

2.מה משמעות השם "סליים"? בתרגום חופשי לעברית, המשמעות היא ריר, בוץ או רפש.

3. הסליים משמש בעיקר למשחק ולתעסוקה בידיים. עם זאת, הוא משמש גם בתחומים רפואיים שונים, כמו למשל בתחום פסיכותרפית הצבע.

4. הסליים החל את דרכו בשנות ה-70, אז הופיע בעיקר בצבע ירוק.

5. כאשר מייצרים סליים, הוא עובר מספר מצבי צבירה: תחילה יש בו גושים מוצקים השוקעים בעיסה, לאחר מכן הוא נעשה רטוב ואין אפשרות לאחוז בו. בהמשך הוא הופך למעין גוש דביק ומתפרק – ולבסוף הוא מקבל את הגמישות המאפיינת אותו.

6. בשנים האחרונות התהווה הטרנד של ייצור סליים ביתי ושימוש בו למגוון משחקים ופעילויות.

7. ממה מכינים סליים? הסליים מורכב מתערובת של דבק פלסטי, ג'ל כביסה, בוראקס ועוד. הבוראקס הוא תערובת כימית המורכבת מנתרן ומחומצת בור. בייצור ביתי משתמשים לעיתים בחומרים נוספים שנמצאים בהישג יד בבית, כמו למשל קרם ידיים, ג'ל גילוח ועוד.

8. ייצור ביתי של סליים עלול להיות מסוכן. הסליים הביתי מכיל חומרים שעלולים לגרום לגירוי נשימתי, לפריחה ולגירוד, ולעיתים אף לסכנת חיים ממש – במקרה של בליעה. לכן ייצור ביתי של סליים צריך להיעשות בהשגחה ובהקפדה מלאה על כללי בטיחות.

9. איך נזהרים? ראשית, מכינים את הסליים בהשגחת מבוגר בלבד. שנית, מוודאים מראש שאין רגישות לבוראקס או לחומרי הכביסה, ואם יש – לא מכינים. שלישית – מרחיקים את כל החומרים מהישג ידם של ילדים קטנים, ולבסוף – שוטפים ידיים היטב במים ובסבון אחרי השימוש, וכמובן מנקים את השטח.

10. ואם לא רוצים להסתבך עם הכנה ביתית, ובכל זאת רוצים לשחק בסליים? ישנן חנויות משחקים רבות שמציעות סליים בצבעים שונים למכירה, בדיוק כמו כל משחק אחר.

תגיות:משחקונשמרתםילדיםסיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה