חדשות בארץ

תגובה למפלגת "הימין החדש": בליכוד מנסים להוריד את אחוז החסימה

ראש הממשלה ושרי הליכוד חוששים שמנדטים רבים של אנשי הימין ילכו לאיבוד, כתוצאה מכך ששבע רשימות שונות יתמודדו על קולות זהים

  • כ"ב טבת התשע"ט
נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הליכוד ינסו להוביל מאמץ משותף להורדת אחוז החסימה - כך דווח הבוקר (ראשון) בחדשות 2.

מהלך זה נובע ככל הנראה בעקבות מפלגתם החדשה של בנט ושקד. הקמת המפלגה הובילה את ראש הממשלה לחשוש כי מנדטים רבים יאבדו כתוצאה מכך ששבע רשימות שונות יתמודדו על קולות הימין בבחירות הקרובות.

בעקבות כך, במהלך היום תקיים הכנסת דיון בנושא, כאשר בליכוד שוקלים לנסות לקדם את ההצעה גם ללא הסכמת כל השותפות בממשלה.

בראיון שהעניק לגלי צה"ל, התייחס הבוקר השר יריב לוין למצב הפוליטי החדש שנוצר, בעקבות הקמת מפלגת "הימין החדש". "יהיה קשה לנהל ממשלה אחרי הבחירות עם מפלגות שספק אם יש בכלל הבדל ביניהם. אם אנחנו רוצים את נתניהו ממשיך כרה"מ חייבים להצביע לליכוד", אמר לוין.

אמש הכריזו בנט ושקד כי הם פורשים ממפלגת "הבית היהודי" ומקימים את מפלגת "הימין החדש". יחד עמם פרשה ממפלגת האם גם ח"כ שולי מועלם-רפאלי. ההודעה גרמה לסערה בקרב שאר המפלגות. הבוקר דווח כי מפלגת "הימין החדש" צפויה להתאחד עם סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לאחר הבחירות לכנסת ה-21. על פי הדיווח, גם במהלך המשא ומתן הקואליציוני, יתייצבו שתי המפלגות כבלוק אחד אל מול ראש הממשלה העתידי, ולאחר שתוקם הממשלה החדשה, יתלכדו שתי המפלגות לסיעה אחת בכנסת.

ממכתב ששלחו הבוקר בנט ושקד אל וועדת הכנסת, עולה כי בעוד הסיעה החדשה תיקרא בכנסת "הימין החדש", מפלגתם תיקרא "מפלגת צל"ש".

במקביל, ב"בית היהודי" נערכים לפריימריז על ראשות המפלגה. בינתיים הודיעו שלושה כי יגישו מועמדות: חבר הכנסת מוטי יוגב, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ואיש העסקים ארז צדוק.

תגיות:ביבי נתניהובחירותאחוז החסימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה