חדשות בארץ

מפלגתו החדשה של בנט תתאחד עם "הבית היהודי" לאחר הבחירות

לאחר שטלטלו בנט ושקד את המערכת הפוליטית, בהכרזתם על פרישה מ"הבית היהודי" והקמת מפלגה חדשה, הבוקר מתבררים פרטים נוספים ששופכים אור על המהלך

  • כ"ב טבת התשע"ט
בנט במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, אמש (צילום: פלאש 90)בנט במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, אמש (צילום: פלאש 90)
אא

אמש (מוצ"ש) טולטלה המערכת הפוליטית, כאשר הכריזו בנט ושקד כי הם פורשים ממפלגת "הבית היהודי" ומקימים את מפלגת "הימין החדש". ההודעה, שנמסרה במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, גרמה לתגובות נסערות מכלל המפלגות.

הבוקר דווח ברשת ב' כי המפלגה החדשה "הימין החדש" צפויה להתאחד עם סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לאחר הבחירות לכנסת ה-21. במהלך המשא ומתן הקואליציוני, יתייצבו שתי המפלגות כבלוק אחד אל מול ראש הממשלה העתידי.

עוד דווח כי לאחר שתוקם הממשלה החדשה, יתלכדו שתי המפלגות לסיעה אחת בכנסת. מטרתם של בנט ושקד, אם כך, בפרישתם מ"הבית היהודי" היא למקסם ככל שניתן את קולות הימין, באמצעות ריצה נפרדת. מפלגתו של בנט תבקש לזכות בכמה שיותר קולות ימניים חילוניים, בעוד שהבית היהודי-האיחוד הלאומי תתמקד בקולות הציונות הדתית.

לאחר הבחירות, כשכל אחת מהמפלגות משכה אליה כמה שיותר קולות, ייצרו שתי המפלגות סיעה משותפת, מתוך הנחה שכך ניתן יהיה להגיע למספר מנדטים גבוה יותר ממה שהשיגה הבית היהודי של בנט במתכונתה הקודמת.

במהלך הכרזתם של בנט ושקד על המפלגה החדשה, הציגו השניים את אופייה של המפלגה החדשה. "מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה קורית.

"אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי", סיכמו השניים.

תגיות:נפתלי בנטהבית היהודימפלגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה