פרשת שמות

בואו להכיר את העומקים המופלאים בפרשת שמות, פרשת השבוע הנוכחית

פרשת השבוע הנוכחית, פרשת שמות, היא בעלת עומקים ייחודיים ונפלאים. העשירו את ידיעותיכם בפרשת שמות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת שמות: ילדים זו ברכה

 

 

איך התגלגל השידוך המופלא לרווקה בת 83?? מה אפשר ללמוד מהקוקר שבדלת? וכיצד גזירה קשה מאוד שעבוד מצרים היתה לבסוף לסיבה טובה להצלתם?

 

למה התורה לא כותבת את שמות המיילדות - יוכבד ומרים? למה התורה לא מייחסת חשיבות לנס הגדול שיוכבד ילדה את משה כשהיא היתה בת 130? מה רצה השטן מיוכבד? מה היה מיוחד בעמרם אביו של משה? ומיהם ארבעת האנשים שמתו ללא שום עוון?

 

עמרם – גדול הדור - גירש את אשתו בעקבות גזירת השמדת הבנים, והחזירה לאחר שכנוע בתו מרים בת החמש... היתכן? משה מצוה את בנ"י לחזור לעבר המצרים הרודפים אחריהם. זאת התאבדות. כיצד העם שמע לו?? כיצד הורה החזו"א לטפל בחולה דיזנטריה, ומדוע הורה הוראות סותרות לשני אנשים?

 

שיעורו השבועי של הרב יוסף חיים גבאי על פרשת השבוע, ובשיעור זה על ענין הכבוד ושמירה על כבוד הזולת:

 

איך מוכח מהפרשת השבוע שטענת הנוצרים שאמו של ישו התעברה מרוח הקודש היא שיקרית? האם משה רבנו נולד מושלם? וכיצד זכתה בת פרעה לראות את השכינה? 

 

למה מסתירה התורה את שמות הוריו של משה? כיצד עם ישראל הצליח להחזיק מעמד במצרים ולא להתקלקל? ומהי הדרך לכפר על חטאים ועוונות? הרב ברוך רוזנבלום בחידושים נפלאים מתוך פרשת השבוע:

 

למה יוכבד לא בנתה למשה תיבה מעץ ארז? מדוע הקיא הרב לווינשטיין את הבשר? ומה תפקידה של אמא יהודיה?

 

האם באמת יש לנו בחירה חופשית? האם אירועי היום יום שלנו קורים במקרה? הרב יוסף בן פורת בהרצאה על פרשת שמות, חושף את עומק ההשגחה הפרטית בחיינו:

 

 קריאת פרשת השבוע בטעמים:

 

גם כשקשה לך, זכרי - על המאזניים של העולם הבא ישימו לך את כל הסירים שבישלת והכביסה שכיבסת. הרבנית חגית שירה בשיעור מעצים ונותן כוחות לאמא ליהודיה:

מי רוצה שטר כסף מקומט ומלוכלך? דבר תורה קצר לפרשת שמות. לקריאה, לחצו כאן.

איזו סגולה לפרנסה נתן הצדיק לבעל העסק? למה משה רבנו אינו רוצה לקבל עליו את הנהגת העם? מי שלקוי בקנאה ובחוסר פרגון רק מפסיד מכך. לקריאה, לחצו כאן.

 

הפטרת פרשת השבוע

בהפטרת פרשת שמות מתקיים מצב מעניין, בו כל עדה קוראת הפטרה אחרת מספר אחר בנביאים:

הספרדים מפטירים בספר ירמיה, מתחילתו ועד פרק ב' פסוק ג', בו מתוארת בחירתו של ירמיהו כנביא - באופן שמזכיר את בחירתו של משה בפרשה. לקריאת ההפטרה על פי נוסח ספרד עם פירושי התנ"ך, לחצו כאן.

האשכנזים מפטירים בספר ישעיה מפרק כ"ז פסוק ו' ועד פרק כ"ח פסוק י"ד, ומוסיפים את הפסוקים כ"ב - כ"ג בפרק כ"ט. זוהי הנבואה "הבאים ישרש יעקב", המזכירה את ניסי יציאת מצרים. לקריאת ההפטרה על פי נוסח אשכנז עם פירושי התנ"ך, לחצו כאן.

התימנים, העיראקים, הלובים והתוניסאים מפטירים בספר יחזקאל פרק ט"ז, פסוקים א' - י"ד, בנבואה בה מתאר יחזקאל את הורתו ולידתו של עם ישראל וכיצד ה' גידלם וטיפחם - ברמיזה על הוצאתם ממצרים. לקריאת ההפטרה על פי נוסח תימן, עיראק, לוב ותוניס עם פירושי התנ"ך, לחצו כאן.

לקריאת פרשת השבוע, לחצו כאן.

במדור פרשת שמות מחכים לכם עשרות סרטונים ומאמרים נפלאים על פרשת השבוע. היכנסו.

תגיות:פרשת השבועפרשת שמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה