חדשות בארץ

רוצים להקים מפלגה שתתמודד בבחירות הקרובות? הזדרזו

כמה זמן לוקח הליך רישום של מפלגה, והאם כל אזרח רשאי להקים מפלגה?

  • י"ט טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבוקר (חמישי) מזכיר רשם המפלגות שברשות התאגידים, עו"ד אייל גלובוס, כי הרוצה להקים מפלגה שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-21 צריך להזדרז.

בהודה שפרסם הבוקר, הודיע גלובוס כי "בהתאם להוראות חוק הבחירות לכנסת המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית הינו היום ה- 47 שלפני מועד הבחירות. לפיכך, המבקשים לייסד מפלגה חדשה ולהשלים את הליך רישומה עד המועד להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית, נדרשים להגיש בקשה לרישום מפלגה במשרדי רשם המפלגות לכל הפחות 91 ימים לפני מועד הבחירות, בהתאם למניין הימים הנדרש להשלמת ההליך".

"יובהר כי אין בהגשת בקשה לרישום מפלגה במועד כאמור, כדי להבטיח את סיום הליך רישום המפלגה עד המועד הקובע להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית, זאת ככל שהבקשה לרישום תצריך הליכים נוספים בהתאם להוראות הדין (דוגמת התנגדויות)", לשון ההודעה.

על פי הנהלים, בקשה לרישום מפלגה תוגש לרשם המפלגות ותפורסם על ידו תוך 14 ימים מיום הגשתה. התנגדות לרישום מפלגה תוגש לא יאוחר מ-30 ימים מתאריך פרסום ההודעה ברשומות. החלטת הרשם לקבל את ההתנגדות או לדחותה תינתן תוך 30 ימים מיום שההתנגדות נתקבלה במשרדו או תוך 30 ימים מהיום שקבע להגשת תגובתם של מבקשי הרישום, לפי המאוחר.

מן הדברים עולה כי הליך רישום מפלגה עשוי לארוך 44 ימים ואף מעבר לכך.

על מנת לרשום מפלגה יש לצרף לבקשה חתימות של לפחות 100 מייסדים שהם אזרחים ותושבי המדינה, להמציא את המסמכים הנדרשים בחוק וכן לשלם אגרת רישום ותשלום הוצאות פרסום.

רשם המפלגות אחראי על רישום מפלגות, שינוי שם מפלגה וקבלת דיווחים שונים. במידה ומוגשת התנגדות לרישום מפלגה – על הרשם לבחון את ההתנגדות ולהכריע בעצמו בעניינה. לאחר החלטתו של הרשם, ניתן לערער לבית המשפט העליון. 

תגיות:בחירותמפלגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה