חדשות בארץ

סקר ראשון אחרי ההכרזה על הבחירות: הליכוד שומר על כוחו

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, קוראת לאיחוד השורות במרכז-שמאל לקראת בחירות 2019. על פי הסקר של כאן חדשות הליכוד מקבל 30 מנדטים, בעוד שמפלגתו של בני גנץ - שעדיין לא הכריז על השתתפותו בבחירות - מקבלת 10 מנדטים. מחר יאושר החוק לפיזור הכנסת

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יום אחרי ההכרזה על הקדמת הבחירות: יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, קוראת לאחד כוחות במרכז-שמאל לקראת הבחירות שייערכו באפריל 2019, בעוד כשלושה חודשים בלבד. על פי סקר ראשון שנערך לכאן חדשות אחרי ההכרזה על הקדמת הבחירות - הליכוד שומר על כוחו.

לבני דיברה בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה והמרכז הבינתחומי בהרצליה: "כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך - זה יהיה המבחן. אני מאמינה שיש סיכוי למהפך. הדרך היחידה לנצח את הבחירות היא לאחד כוחות".

אנשי הקואליציה הסכימו אתמול (יום שני) על בחירות בתחילת אפריל. באופן רשמי ההחלטה התקבלה על רקע ההבנה שקואליציית ה-61 לא תצליח להעביר את חוק הגיוס ולהסדיר את גיוסם לצה"ל - או אי גיוסם לצה"ל - של תלמידי ישיבות. מחר (יום רביעי) ככל הנראה יאושר החוק לפיזור הכנסת.

יו"ר האופוזיציה אמרה עוד: "עצם החיבור יוצר דינאמיקה חדשה ותקווה. כל אחד ששותף לדרך ושמצהיר שטובת המדינה מול עיניו צריך גם להיות שותף לאיחודים בינינו. אפשר ליצור כאן צוות גדול יותר ומנצח. כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך. ביחד נאמר קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני".

לבני ציינה שכבר ב- 2013 היא הציעה את ההצעה, "עשיתי זאת ב-2015. הקמנו את המחנה הציוני שהוא בסיס מצוין לחיבורים. אני כבר ויתרתי בעבר ומוכנה לעשות זאת שוב. החיבורים האלה נדרשים כדי ליצור את הרשימה הגדולה בישראל זה מה שצריך לעשות כמהלך שלנו בבחירות הקרובות".

 

הליכוד 30 מנדטים, מחנה ציוני 10 מנדטים

על פי סקר ראשון שנערך לכאן חדשות אחרי ההכרזה על הקדמת הבחירות - הליכוד שומר על כוחו. הסקר נערך על ידי מכון שריד, בהשתתפות 500 נשאלים.

כאמור, על פי הסקר אם הבחירות היו נערכות היום – הליכוד היה זוכה ל- 30 מנדטים. למקום השני מגיעות יש עתיד שזוכה ל-13 מנדטים, והרשימה המשותפת. המחנה הציוני יורד ל-10. 37 אחוזים מהנשאלים השיבו שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המנהיג המתאים להוביל את המדינה.

יאיר לפיד ובני גנץ (שעדיין לא הכריז על השתתפות בבחירות) זכו ב-13 אחוזים כל אחד. אבי גבאי עם 7 אחוזים, משה כחלון עם 6 אחוזים ואביגדור ליברמן עם  3 אחוזים.

מפלגתו של בני גנץ מקבלת 10 מנדטים. מפלגת הבית היהודי עולה ל-12. מרצ ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים כל אחת. כולנו מאבדת ארבעה מושבים, וזוכה לשישה מנדטים. ישראל ביתנו, ש"ס והמפלגה החדשה של אורלי לוי נמצאות סמוך לאחוז החסימה, ומקבלות ארבעה מנדטים.

תגיות:בחירותליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה