חדשות בארץ

גבאי: "באפריל נביא את השינוי לישראל"

"אני שמח שהוקדמו הבחירות, באפריל נביא את השינוי לישראל", אמר אבי גבאי, יו"ר המחנה הציוני. "מדינת ישראל לקראת פרידה מנתניהו", אמרה ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה

  • ט"ז טבת התשע"ט
יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי (צילום: פלאש 90)יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

ממשלת ישראל ה-34 תתפרק בימים הקרובים, כאשר המהלך זכה לתגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התייחס הערב להחלטה להקדים את הבחירות. "הבחירות הללו הם ביני לבין נתניהו", אמר גבאי במסיבת עיתונאים שערך, "כל השחקנים הפוליטיים האחרים כבר הודיעו שיישבו בממשלה בראשות נתניהו, ולכן אלה בחירות ביני לבין נתניהו. אני מודע לכובד האחריות של תפקיד ראש ממשלת ישראל, וכראש ממשלה אוביל את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר, עתיד של שינוי, עתיד של אחדות ולעתיד של תקווה ואמונה שאפשר לשנות. באפריל ננצח, באפריל נביא את השינוי לישראל".

"אני שמח על הקדמת הבחירות", הוסיף גבאי. "הבחירות האלה חשובות במיוחד לעתיד המדינה. העשור האחרון מסתיים עם חברה ישראלית מפוצלת ומפורקת ועם צעירים חסרי תקווה אבל מדינת ישראל בפתחו של שינוי. אנחנו נעבוד, ונעבוד קשה במערכת הבחירות הזאת, כדי שביום שאחריה נוכל לקום ולעבוד עבורכם. לקום ולשנות, עבור אזרחי ישראל ועבור אזרחי ישראל – אנחנו הולכים לנצח".

חברת הכנסת ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני, התייחסה אף היא להקדמת הבחירות. "מדינת ישראל לקראת פרידה מנתניהו. ערב פסח זו הזדמנות טובה לנקות את החמץ. יום הבחירות צריך להיות יום המהפך. זה יכול לקרות, זה חייב לקרות לטובת מדינת ישראל. היום חוזרת התקווה לישראל ואפשר לנשום לרווחה. עוצרים את חקיקת הסיפוח, הקיפוח והרס הדמוקרטיה ושלטון החוק. מרגע זה אין להם מנדט ונדאג שלא יקבלו חדש", אמרה לבני.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר בראיון לחדשות 2 כי  "אם במחנה המרכז-שמאל יתגבש גוש מפלגות שיעמיד בראשו אדם שיכול גם לנצח בחירות וגם להוביל את המדינה, הוא ינצח בבחירות. חשוב לי שהגוש הזה יקום – כמובן שאני יכול להוביל, הובלתי כבר ניצחון בבחירות על נתניהו, אבל אסור שאהפוך את עצמי לתנאי להקמת הגוש", אמר ברק בראיון לחדשות 2.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התייחס להחלטה להקדמת הבחירות ופיזור הכנסת. "קיימתי כנהוג התייעצות עם כל ראשי סיעות הקואליציה והאופוזיציה. ביקשתי בעקבות הפרסומים על הרצון לפזר את הכנסת לקבוע את התאריך הקרוב ביותר האפשרי מבחינת החוק לקיום הבחירות לכנסת ה-21", אמר אדלשטיין בהצהרה שהעניק לתקשורת. "אני רוצה לומר לאזרחי ישראל: אנחנו יוצאים מכנסת שהתאפיינה בין היתר באלימות מילולית ובשיח פוגעני. כולי תקווה ותפילה שמערכת הבחירות במדינת ישראל לכנסת ה-21 תתאפיין בענייניות, ברצון להציג לבוחרים את הדברים שבאמת חשובים לעם, ולא בניסיון לתקוף את היריב".

כזכור, אחרי שבחודשיים האחרונים הממשלה פעלה יחד עם קואליציה צרה של 61 חברים בלבד – לאחר פרישת 'ישראל ביתנו', ראשי סיעות הקואליציה קיבלו היום החלטה להקדים את הבחירות לחודש אפריל הקרוב.

תגיות:בחירותאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה