ונשמרתם

גברים, ונשמרתם: הכיסא אחראי ל-92,000 מקרי סרטן בשנה, לא תאמינו כיצד

מחקר ענק מוכיח: סרטן המעי הגס שבו לוקים 92,000 בני אדם בשנה - נגרם בעקבות שעות ישיבה רבות מדי במשך היום, ופוגע בעיקר באוכלוסיית הגברים 

אא

ד"ר כריסטן פרידנרייך היא אפידמיולוגית שערכה מחקר ענק במכון האמריקני לחקר הסרטן, ומצאה כי סרטן המעי הגס שבו לקו 92,000 בני אדם בשנה - נגרם בעקבות שעות ישיבה רבות מדי במשך היום. במטא-אנליזה (השוואת נתונים ממספר מחקרים) שלה הצליחה ד"ר פרידנרייך להוכיח כי אין קשר בין רמת הפעילות הגופנית של הגבר, לבין העובדה שהוא נמצא בקבוצת הסיכון מעצם היותו עובד בעבודה בעלת שעות עבודה מרובות. 

לדברי ד"ר פרידנרייך, שאר המחקרים שנעשו בתחום התמקדו בשאלות כמו כמה זמן אנשים השקיעו בפעילות פיזית, בלי לברר כמה זמן ישבו ומהי ההשפעה של משך הישיבה על בריאות האדם. במחקרה מצאה הרופאה כי גם גברים שמתאמנים חמישה ימים בשבוע למשך חצי שעה או יותר, חשופים לסכנה זו. 

אז מה עושים?

הדרך הפשוטה לפתור את הבעיה היא להתמודד איתה ב...עמידה. 

"המטרה היא לשבת כמה שפחות מדי יום, וגם אם מדובר בעבודה שמחייבת שעות ישיבה ארוכות - חשוב לקחת בחשבון שבטווח הארוך זה מסכן אתכם. אז ביום הראשון תצליחו לעמוד שתי דקות בשעה, וביום השני 5 דקות בשעה וככל שתתמידו בזה יותר כך תמצאו את עצמכם עומדים בחלק מן הזמן שבו הייתם אמורים לשבת".

תגיות:ונשמרתםסרטןמחקרכיסא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה