חדשות בארץ

השר לוין מונה לשר הקליטה. האם זהו רמז להקדמת הבחירות?

ראש הממשלה הודיע כי לוין ימונה לממלא מקום, זאת בנוסף לתפקידיו כשר התיירות והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ההערכה: המהלך מסמן את מועד הקדמת הבחירות לחודש מאי

  • ט"ז טבת התשע"ט
 נתניהו ושר הקליטה החדש לוין (צילום: פלאש 90) נתניהו ושר הקליטה החדש לוין (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (ראשון) על החלטתו למנות את יריב לוין לממלא מקום שר העלייה והקליטה, זאת בנוסף לתפקידו כשר התיירות וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

המינוי אושר במשאל טלפוני ע"י שרי הממשלה, והוא אינו מצריך את אישור הכנסת מאחר ומדובר בתפקיד ממלא מקום שתוקפו יפוג בעוד שלושה חודשים. מהלך זה מחזק את ההערכה כי פניו של ראש הממשלה הם לבחירות מוקדמות בחודש מאי.

משרד הקליטה התפנה עם פרישתה של ישראל ביתנו מהקואליציה בחודש שעבר, והתפטרותה של סופה לנדבר מהתפקיד. בשל הלחצים הפוליטיים שהופעלו עליו, החליט ראש הממשלה להשהות את ההחלטה בנוגע לאיוש המשרד, ואמש, כאמור, הודיע על החלטתו.

לאחר ההודעה על המינוי אמר לוין: ״אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. עידוד העליה וקליטת העולים הן משימות ציוניות ראשונות במעלה, שזוהי זכות לעסוק בהן. אעשה בזמן העומד לרשותי כל שניתן כדי להגביר את תנועת העולים ולשפר את הליכי הקליטה של העולים שכבר נמצאים עמנו בישראל. בד בבד אמשיך לפעול לקידום התיירות כשאנו קובעים בימים אלה שיא היסטורי חדש ומקבלים את התייר הארבעה מליון".

השמות הבולטים שעמדו על הפרק בבחירת שר הקליטה החדש במקומה של סופה לנדבר שפרשה עם אביגדור ליברמן מהממשלה, היו סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ושר המדע אופיר אקוניס. עם זאת, בסופו של דבר החליט נתניהו לבחור בלוין.

תגיות:ביבי נתנינויריב לויןשר הקליטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה