בריאות ותזונה

כדאי לדעת: פרי החורף הזה יכול להציל חיים, בפרט אם משתמשים בו כשמן אתרי

הסינים יודעים את הסוד הזה כבר שנים רבות, וכעת גם אנחנו נדע איך יכולה מנדרינה (ובפרט שמן אתרי המופק ממנה) פשוטה - להציל חיים

אא

 

מנדרינות הן פרי חורפי שמחקרים 'מכתירים' אותו כבעל סגולות להציל חיים, ולא בכדי. 

מלבד שלל הויטמינים והחומרים הנפלאים שהיא מכילה בתוכה, חוקרים טוענים כי בכוחה לעצור את מה שמתקרא בשפה הרפואית 'אלח דם' (באנגלית: Sepsis).

אלח דם הוא מצב שמוגדר על ידי הרפואה כקטלני ומסכן חיים, ובארה"ב הוא נחשב לסיבת המוות המובילה בקרב חולים שמאושפזים בטיפול נמרץ. רוב האנשים שאצלם מתפרץ אלח דם הם קשישים, אנשים עם מערכת חיסון פגועה וחולים במצב אנוש. 

אלח דם הוא תגובה של מערכת החיסון לזיהום חמור שתוקף את רקמות התאים או את מחזור הדם (מצב זה נקרא הרעלת דם), והתסמינים שלו הם בין היתר חום, ירידה במתן שתן, דלקת רב מערכתית, אי תפקוד של מערכת כלי הדם ועוד. 

קיראן פאטיל הוא מהנדס כימיה שייסד בלוג מעניין שבו הוא מציג עובדות מעובדות שונות, על תכשירים כאלה ואחרים שמופיעים בשוק - על יתרונותיהם וחסרונותיהם הבריאותיים.

קיראן פאטיל קיראן פאטיל

 

שמן אתרי המופק ממנדרינה מכיל רכיבים שהורגים את החיידקים הללו

בבלוג שלו 'עובדות אורגניות' הוא מציג שמן אתרי שמופק ממנדרינות וכותב כי מנדרינות ותפוזים מנדרינים זהים מבחינת היכולות שלהם, ומשניהם מופק השמן הזה. 

"שמן אתרי של מנדרינה מופק על ידי דחיסה קרה של הקליפות שלה, שמכילות חומרים חיוניים ביותר כמו אלפא, טרפינולן גמא, לימונן, ועוד. בתרבות הסינית נחשבות המנדרינות כתרופות טבעיות מעולות שלא רק עוזרות במניעת אלח דם, אלא אף מסייעות בהקטנת הנזקים שהוא גורם כשהוא כבר מופיע. 

"Staphylococcus Aureus הוא המין של חיידקים אשר אחראי על אחד הזיהומים שרופאים חושדים בו כאלח דם", כותב פאטיל במאמר שלו. "אלח דם הוא מצב רע מאוד. זה לא רק גורם להופעת פצעים ונפיחות, אלא גם לכאב חריף. אם הוא לא מטופל בזמן הוא יכול להתפשט במהירות לחלקים אחרים של הגוף, ולהשפיע גם עליהם - גם אם אין בהם פצעים. זה גם יכול לגרום להתקשות המפרקים, התכווצות חריפה של שרירים, נפיחות, חום, עוויתות ועוד. שמן אתרי המופק ממנדרינה מכיל רכיבים שהורגים את החיידקים הללו ועוצרים את השפעתם בגוף, ואף מסייעים בריפוי אלח דם", מסכם פאטיל. 

לדבריו, טוב לצרוך מנדרינות בכל חורף כדי למנוע מצב זה. 

גם ד"ר מרקולה הפופולארי, ברב המכר שמדובר בו רבות ב'ניו יורק טיימס', מרבה בשבחו של שמן זה וכותב כי בכוחו לטהר את מחזור הדם מכל זיהום שפושה בו. 

תגיות:פריחורףהצלת חייםמנדרינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה