חדשות בארץ

צפו: תיעוד השמדת מנהרת החיזבאללה

כוחות צה"ל השמידו אמש, לראשונה מאז תחילת "מגן צפוני", מנהרת טרור של החיזבאללה שנחפרה מתוך הכפר ראמיה וחדרה לשטח ישראל. טרם נטרול המנהרה הוזהרו תושבי הכפר השיעי כי עליהם להתפנות מהמקום באופן מיידי ובמהירות

רגע פיצוץ המנהרה (צילום: דובר צה"ל)רגע פיצוץ המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל פרסם היום (שישי) תיעוד של השמדת מנהרת החיזבאללה שיצאה מהכפר השיעי ראמיה וחדרה לשטח ישראל, סמוך ליישוב זרעית.

זו המנהרה הראשונה – מתוך ארבע שנחשפו עד כה – שמנוטרלת כדי למנוע מארגון הטרור את האפשרות לעשות בה שימוש. את מבצע פיצוץ המנהרה, שנערך אמש, הובילו יחידות ההנדסה של פיקוד הצפון ויחידת יהל"ם.

לפיצוץ קדמה הודעה שמסר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, לפיה מבצע "מגן צפוני" עבר לשלבו השני – נטרולן והשמדתן של המנהרות שנחשפו, כשבמקביל הכוחות ממשיכים בפעילות לחשיפת מנהרות נוספות. מנליס ציין כי נטרול המנהרות ייקח זמן מפני שמדובר בהליך מורכב: "הנטרול מבוצע במספר שיטות שונות על פי ניתוח מצב המנהרות בעזרת הגורמים השונים שלוקחים חלק במבצע. כל מנהרה שונה מהאחרת, חלק נחצבו בסלע, אחרות עשויות מבטון, עלו או ירדו לשטחנו, ולכן כל אחד מהן תנוטרל באופן שייחודי לה". הוא הזהיר את תושבי לבנון שלא להתקרב לפתחי המנהרות ולשהות בקרבתן.

ראשי הרשויות והתושבים באזור קיבלו הודעה מוקדמת על נטרולה המתקרב של המנהרה. גם לתושבים מצדו הלבנוני של הגבול ניתנה התראה: בסרטון נראה אחד החיילים מזהיר בשפה הערבית את תושבי הכפר ראמיה, באמצעות מגפון: "אנחנו נפוצץ את המנהרה שבנה חיזבאללה. מבקשים מכם להתפנות מהמקום ברגע זה, במהירות – אתם בסכנה". בהמשך נראית הספירה לאחור לקראת הפיצוץ – והפיצוץ עצמו.

בצה״ל מבהירים כי ממשלת לבנון היא אחראית לחפירת המנהרות ולהשלכותיה של פעולה זו: "צה"ל ימשיך במשימת חשיפת ונטרול המנהרות על פי התוכנית".

(וידיאו: דובר צה"ל)

תגיות:מנהרות טרורחיזבאללהצה"למגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה