חדשות בארץ

"מגן צפוני": צה"ל החל בנטרול מנהרות החיזבאללה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי "ישראל ממשיכה במבצע נגד מנהרות הטרור של חיזבאללה ותמשיך בו עד שתשיג את מטרתה. ברגעים אלו ממש אנחנו מפעילים אמצעים לנטרל את המנהרות הללו"

צילום: דובר צה"לצילום: דובר צה"ל
אא

לאחר שעד כה נחשפו ארבע מנהרות טרור של החיזבאללה במסגרת מבצע "מגן צפוני", אישר צה"ל כי הבוקר (חמישי) הוחל בהכנות לשלב הנטרול וההשמדה שלהן.
דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, ציין כי מדובר בהליך מורכב, שבסופו ארגון הטרור לא יוכל לעשות שימוש במנהרות, שחדרו לתוך שטח ישראל: "הנטרול מבוצע במספר שיטות שונות על פי ניתוח מצב המנהרות בעזרת הגורמים השונים שלוקחים חלק במבצע. כל מנהרה שונה מהאחרת, חלק נחצבו בסלע, אחרות עשויות מבטון, עלו או ירדו לשטחנו, ולכן כל אחד מהן תנוטרל באופן שייחודי לה".
מנליס הוסיף כי מבצע "מגן צפוני" ממשיך לפי התוכנית המקורית שאושרה מראש, ובהתאם ללוח הזמנים שנקבע. הוא הדגיש כי במקביל למעבר לשלב השני, של מאמץ הנטרול של המנהרות, צה"ל ממשיך בפעילות לחשיפת מנהרות נוספות: "כמובן שנטרולן לא יקרה ביום אחד, זה ייקח תקופה ויקרה במקביל למאמץ החשיפה".
"לא נאפשר את הגשמת התוכנית שנועדה לכבוש את הגליל ונחשפה במהלך המבצע", הבהיר מנליס ושיגר איום לעבר תושבי לבנון: "אנחנו מזהירים את מי שיתקרב לפתחי המנהרות וישהה בקרבתן".

"נכון לשלב זה לא זיהינו איומים או אירועים שיכולים להתפתח למצב בעייתי", חתם דובר צה"ל את דבריו. "פיקוד הצפון נמצא בכוחות מתוגברים על פי התוכנית שנקבעה מראש, והם במוכנות גבוהה להתרחשויות, אם יתפתחו במהלך המבצע".

לדבריו של מנליס קדמה הודעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החל תהליך נטרול המנהרות. "לפני מספר שבועות יצאה ישראל במבצע לחשוף ולנטרל מנהרות טרור החוצות את גבולנו הצפוני עם לבנון", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "את המנהרות הללו בנה חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן ובמימונה. רשת התוקפנות שטווה איראן במזרח התיכון, מטילה אימה גם על אירופה וגם על העולם כולו".
ראש הממשלה הוסיף כי "ישראל ממשיכה במבצע נגד מנהרות הטרור של חיזבאללה ותמשיך בו עד שתשיג את מטרתה. ברגעים אלו ממש אנחנו מפעילים אמצעים לנטרל את המנהרות הללו. נמשיך לפעול בסוריה כדי למנוע את ניסיונותיה של איראן להתבסס צבאית נגד ישראל. לא נפחית את מאמצינו אלא נרחיב אותם".

(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:מנהרותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה