הורים וילדים

על מה מדבר ספר הילדים של סגן נשיא בית המשפט, ואיך זה קשור לפרשת השבוע?

השופט בדימוס מנחם הכהן, שכיהן עד לא מזמן כסגן נשיא בית משפט השלום בירושלים - כתב ספר ילדים חדש ומפתיע, דרכו הוא מבקש להעביר מסר להורים שרוצים לפתח קריירה על ההשלכות הרות האסון שיכולות להיות בשל כך, על ילדיהם. ואיך זה קשור לפרשת השבוע?

אא

השופט בדימוס מנחם הכהן, שכיהן עד לא מזמן כסגן נשיא בית משפט השלום בירושלים - כתב ספר ילדים חדש ומפתיע, דרכו הוא מבקש להעביר מסר להורים שרוצים לפתח קריירה על ההשלכות הרות האסון שיכולות להיות בשל כך, על ילדיהם. 

"הילדה שביקשה להפוך לחתול" כשמו כן הוא, מספר על ילדה שרוצה להפוך את עורה ולהיות חתול - לא בכדי. בראיון לשמעון כהן מערוץ שבע מסביר השופט הכהן כי ספר זה נולד בין כתלי בית המשפט ומשקף את מצבם של עשרות ילדים אותם פגש, במהלך דיונים בתביעות משפחה. 

הספר מציג נקודת מבט קורעת לב של ילדה קטנה שרואה כיצד חתול ברחוב זוכה לחיבוק ויחס, בעוד היא - נותרת לבד, משתוקקת לחיבוק ומעט יחס מאמה הקרייריסטית. 

 

"לפני שבועיים קראנו בפרשת השבוע את המשפט הזה"

לדברי הכהן, שופטים בדיני משפחה עוברים השתלמויות שמלמדות אותן "כיצד לשמוע ילדים, כי לפעמים הילדים מתודרכים, וצריך לזהות את הדברים". וכשהוא אומר לזהות הוא מתכוון לתחושות של אותן ילדה, שאותן הוא מתאר בספרו ומייצגות למעשה את התחושות של אלפי הילדים שאותם פגש ועמם שוחח במסגרת אותם תיקים טעונים. 

חרדת נטישה היא אחד הדברים היותר כאובים שבהם פגש השופט הכהן בתיקים בהם הקריירה של ההורים גבתה את מחירה. "הספר מיועד גם למבוגרים כדי להזכיר להם שצריך לפעמים לעצור את מרוץ הקריירה, להאזין לילדים באופן רציני, ולתת להם תשומת לב ואווירה רגועה בבית".

עוד מוסיף השופט הכהן ואומר כי לא תמיד צריכים אבחונים ופסיכיאטריים, וכי ברוב המקרים צריכים פשוט להקשיב לילד. "לפני שבועיים קראנו בפרשת השבוע את המשפט 'אל תחטאו בילד'. זה ציווי לכל הורה ולכל מבוגר", הוא אומר ומסביר כי תפיסה זו הביאה לפשרה במאות מקרים שיכלו להסתיים בצורה טובה הרבה פחות. "לפעמים, הכי פשוט ויעיל זה להקשיב לילד. הרבה פעמים המבוגרים חושבים שהם יודעים מה טוב לו, ולא מקשיבים", הוא מסכם. 

תגיות:בית משפטספר ילדיםנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה